به گزارش “صنعت کار”سید رسول باقری گفت: این شرکت به عنوان نخستین دستگاه خدماتی از سال ۱۳۹۴ تعاملات سازنده با شهرداری تهران برای فروش انشعاب آب و ارائه خدمات در محدوده شهر تهران از طریق دفاتر الکترونیک خدمات شهرداری تهران داشته است.
باقری ادامه داد: بر همین اساس آبفای استان تهران به منظور ارتقای شاخص سهولت انجام کسب و کار، سامانه برخط فروش انشعاب ویژه دفاتر خدمات الکترونیک شهرداری تهران را در سال ۹۶ پیادهسازی و ۱۴۰ شناسه و رمز کاربری برای کلیه این دفاتر ایجاد کرده است.
بر این اساس، دریافت انشعاب آب و فاضلاب در قالب پنجره واحد خدمات شهری، پیشبینی شده است؛ یعنی خرید و دریافت انشعاب آب و فاضلاب همزمان با اخذ پروانه ساختمانی و کسب و کار به طور متمرکز و همزمان انجام میشود.
او افزود: در خردادماه امسال نحوه عملکرد سامانه برخط فروش انشعاب در حضور کارشناس بانک جهانی بهصورت عملیاتی ارائه شد و تاکنون هیچگونه اعلامی مبنی بر قطعشدن سامانه برخط فروش انشعاب دفاتر خدمات الکترونیک شهر از سوی شهرداری تهران توسط این شرکت گزارش نشده است.
باقری گفت: علاوه بر سامانه یادشده، درگاههای دیگری شامل میز خدمت حضوری، میز خدمت الکترونیک و سامانه پاسخگویی ۱۲۲ برای ارائه خدمات به مشترکان استان تهران نیز برقرار است. او همچنین خاطرنشان کرد: آبفای استان تهران در خصوص پیادهسازی و بهرهگیری از سامانه استعلام تأمین آب و استعلام میزان بدهی آماده هرگونه همکاری با وزارت اقتصاد و دارایی است.
گفتنی است چندی پیش سید حسین میرشجاعیان معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی در گفتوگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، اظهار داشته بود که خدمات آبفا در این سامانه قطع شده است.
منبع:روابط عمومی آبفای استان تهران
اننهای پیام/