اخباربرترصنعت و معدن

بیش از ۲ هزار ۲۰۰ مگاوات با صرفه جویی به ظرفیت مصرف برق کشور اضافه شده است

به گزارش صنعت کار، محمدرضا پورابراهیمی داورانی در تشریح نشست امروز ( سه شنبه 10 آبان ماه ) کمیسیون اقتصادی با وزیر نیرو و معاونان وی گفت: هدف از برگزاری این نشست بررسی آخرین اقدامات وزارت نیرو در خصوص صنعت برق کشور با توجه به ناترازی موجود در تولید و مصرف برق بود.

وی با اشاره به گزارش وزیر نیرو در خصوص اقدامات انجام شده در تابستان امسال افزود: وزارت نیرو با اقدامات تخصصی و استفاده از ظرفیت بخش اقتصادی بیش از 2 هزار و 200 مگاوات صرفه جویی و به ظرفیت مصرف برق کشور اضافه کرده است. در نشست امروز همچنین در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف گزارشی از سوی مجموعه وزارت نیرو  ارائه شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: ما به دنبال این هستیم که بتوانیم با استفاده از ظرفیت قوانین نسبت به صرفه جویی در بخش‌های مختلف انرژی‌ اقدام کنیم. مجموعه اقداماتی که در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار گرفته، تکالیفی است که برعهده دولت بوده اما به دلایل مختلف اقدامی برای اجرای آنها صورت نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در توافق با وزیر مقرر شد ظرف 10 روز آینده جمع بندی اقدامات و برنامه های پیش رو با همکاری مجلس و دولت در حوزه اقتصاد انرژی را به نحوی دنبال کنیم که خروجی آن اجرای تکالیف مربوطه باشد.

 

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا