اخبارنفت و پتروشیمی

تلاش ده ساله صنعتگران پارس جنوبی به ثمر می نشیند

به گزارش “صنعت کار”، غلامرضا منوچهری، روز 10 مرداددر سفری دوروزه به منطقه عسلویه، به همراه محمدمشکین فام، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از طرحهای در حال توسعه پارس جنوبی بازدید کرد.

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران در جلسه ای که با حضور مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، مجریان، مدیران و پیمانکاران طرح های توسعه ای پارس جنوبی برگزار شد، از تلاش ده ساله پیمانکاران اجرایی در فازهای باقیمانده پارس جنوبی قدردانی کرد و گفت: گذار موفق از آزمون توسعه پارس جنوبی نتیجه زحمات مدیران، متخصصان و صنعتگران توانمند ایرانی از گذشته تا کنون است.

منوچهری با اشاره به نیاز زمستانی کشور به گاز و تأمین آن از مخزن پارس جنوبی افزود: طرح های توسعه ای این میدان مشترک، در رشد بخش انرژی کشور بخصوص در زمانی که در معرض تحریم قرار گرفته ایم، می تواند بسیار مثمرثمر واقع شود.

وی به نقش شرکت نفت و گاز پارس در اجرای مگاپروژه های پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: شرکت نفت و گاز پارس به منظور راهبری اجرای طرح های عظیم پارس جنوبی، نقش اپراتور را به معنای بین المللی ایفا کرد و در اجرای این طرحها فراتر از یک کارفرما ظاهر شد و اکنون نیز برای نیل به برنامه زمانبندی و اهداف از پیش تعیین شده طرحهای باقی مانده پارس جنوبی، فعالیت‌های اجرایی باید شتاب بیشتری بگیرند. معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور توسعه و مهندسی تعهد افزایش ظرفیت برداشت روزانه 3/5 میلیارد فوت مکعبی گاز (معادل صد میلیون مترمکعب) از مخزن پارس جنوبی را نیازمند کار و تلاش شبانه روزی عنوان و خاطرنشان کرد: پیمانکاران و تیم های بهره برداری علیرغم مشکلاتی که پیش رو دارند، آمادگی خود را برای نیل به این هدف اعلام کرده اند.

بر اساس این گزارش، در جریان بازدید دو روزه معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور توسعه و مهندسی (10 و 11 مرداد) از طرح های توسعه ای و تکمیلی پارس جنوبی، آخرین وضعیت مراحل ساخت بندر خدماتی صادراتی تنبک، نیروگاه سیکل ترکیبی، مخازن ذخیره سازی میعانات گازی و بخش پالایشگاهی فازهای 13، 20-21 و 22-24 با همراهی مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس و مدیران ارشد، مجریان فازها و مدیر برنامه‌ریزی این شرکت مورد ارزیابی قرار گرفت.
منبع:روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا