اخبارصنعت و معدنویژه ها

هدف “گروه منابع معدنی چین”؛ نفوذ بر عرضه کنندگان سنگ آهن

به گزارش صنعت کار، شرکت بزرگ معدنی ریوتینتو و گروه منابع معدنی چین در حاشیه پنجمین نمایشگاه بین المللی صادرات چین در شانگهای، تفاهم نامه ای به منظور همکاری های استراتژیک امضا کردند. هدف از امضای این تفاهم نامه، همکاری های چندجانبه در حوزه های زنجیره ارزش سنگ آهن و فولادسازی، توسعه و پایداری زنجیره تامین، کربن زدایی صنعت و همچنین توسعه منابع معدنی عنوان شده است.

یاکوب استاوشولم Jakob Stausholm، مدیرعامل شرکت معدنی ریوتینتواعلام کرد: ریوتینتو از سال 1973 تا کنون بیش از 3 میلیارد و 500 میلیون تن سنگ آهن با کیفیت بالا به چین صادر کرده است. این شرکت رابطه بلندمدت و سودمندی را با چین دارد که بیش از 120 سال ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این همکاری جدید با چین منجر به تقویت تعهد ریوتینتو به همکاری با این کشور برای دستیابی به توسعه پایدار است. ما مشتاق همکاری با گروه منابع معدنی چین و همچنین فولادسازان چینی هستیم تا به نوآوری و کاهش آلایندگی در سراسر زنجیره ارزش کمک کنیم.

چین در آگوست سال جاری میلادی گروه منابع معدنی چین را با سرمایه 3 میلیارد دلار ایجاد کرد که این اقدام به عنوان تلاش پکن برای دستیابی به نفوذ بیشتر بر عرضه کنندگان بزرگ سنگ آهن جهان همچون ریوتینتو، بی اچ پی، واله و فورتسکیو در حوزه قیمت گذاری سنگ آهن تلقی می شود.

منبع: ایمیدرو

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا