اخبارخودروویژه ها

تلاش ساپکو برای داخلی سازی چیپ ست در کشور حرکتی پسندیده و مطلوب است

یوسف یحیایی حقیقی با اشاره به بحران کمبود چیپ ست در دنیا و چالش هایی که خودروسازان جهانی با آن مواجه شده اند، اظهار داشت: با شیوع کرونا و به دنبال آن بحران کمبود چیپ ست گریبانگیر بسیاری از صنایع جهان از جمله صنعت خودرو شد و قیمت خودروهای دست دوم در دنیا را افزایش داد. این در حالی است که در شرایط طبیعی تفاوت قیمت زیادی بین خودرو نو و کارکرده در آمریکا، کشورهای اروپایی و عربی است.
وی با اعلام اینکه خودروسازان جهان در سال ۲۰۲۱ به خاطر کمبود چیپ‌ست فرصت تولید بیش از ۷ میلیون دستگاه خودرو را از دست داده اند،افزود: از طرف دیگر با توجه به کمبود چیپ ست و تراشه و به تبع تولید ناقص خودرو در دنیا زمان انتظار برای خرید خودروهای نو افزایش یافت و مصرف کنندگان خودرو که به راحتی و ظرف مدت چند روز خودرو مورد علاقه خود را خریداری می کردند برای خرید خودرو می بایست حدود 6 ماه در انتظار می ماندند و در نهایت تبعات ناشی از کمبود چیپ ست موجب افزایش قیمت خودرو در دنیا شد.
عضو هیأت مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور با مقایسه جهانی بحران چیپ ست در ایران اذعان داشت: طبیعتا صنعت خودرو ایران به عنوان بخش کوچکی از خودروسازی دنیا به همان نسبت در تامین قطعات خودروهای کف دچار چالش هایی شد که خوشبختانه با مدیریت خودروسازان تعداد خودروهای ناقص به حداقل و حتی صفر رسید.
حقیقی تفاهم نامه اخیر شرکت ساپکو با یک شرکت دانش بنیان داخلی در زمینه داخلی سازی چیپ ست ها را مثبت ارزیابی کرد و با اشاره به تاثیر این موضوع بر روند تولید خودرو در کشور اظهار داشت:تکیه بر توان صنعتگران و دانشمندان داخل حرکتی پسندیده و مطلوب است اما به نتیجه رسیدن پروژه های فناورانه زمانبر است و در میان مدت و بلند مدت ما را به نتیجه مطلوب خواهد رساند. لذا خودروسازان باید فرصت مناسبی را در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار دهند تا در زمان مناسبی به نیازمندی و الزامات خودروسازان در این زمینه پاسخ دهند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا