اخباربانک و بیمهبرترویژه ها

رشد پائیزه بیمه سینا با اصلاح پرتفو و توسعه فروش

به گزارش صنعت کار – در پاییز سال جاری زیان 2 هزار و 974 میلیارد و 883 میلیون ریالی ثبت شده در نیمه اول 1401 به یک هزار و 311 میلیارد و 801 میلیون ریال کاهش یافته و انتظار می‌رود در سال آینده تبدیل به سود شود.

بر اساس این گزارش، پرتفوی ۹ ماهه سال ۱۴۰۱، نسبت به مدت مشابه در سال قبل 103 درصد رشد را تجربه کرده است که به رقم ۳۹‌ هزار میلیارد ریال رسیده . این رقم نسبت به پایان سال مالی ۱۴۰۰، رشد 60 درصدی را نشان می‌دهد.

این گزارش می افزاید، نسبت خسارت در ۹ ماهه سال جاری به ۵۷‌ درصد رسیده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۶‌ درصد و در قیاس با عملکرد سال مالی قبل معادل ۱۳‌ درصد کاهش داشته که این موضوع در نتیجه پایش مستمر پرتفو، حذف پرتفوهای زیانده و جایگزینی آن با پرتفوهای با نسبت خسارت مناسب و اقتصادی صورت گرفته است .

در بخشی از این گزارش به رشد 103 درصدی حق بیمه صادره و رشد ۸۲ ‌درصدی خسارت های پرداختی اشاره شده است که این امر نتیجه‌ی بهبود عملکرد بیمه‌‌‌ای شرکت نسبت به سنوات قبل است.

خاطرنشان می سازد، افزایش ۷۰ درصدی ذخایر که در نتیجه افزایش ذخیره حق بیمه عاید نشده عمدتاً در رشته درمان گروهی به علت افزایش در پرتفوی حق بیمه صادره در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ مطابق محاسبات آیین‌نامه شماره ۵۸ مصوب شورای عالی بیمه و روش فصلی بوده است که ذخایر مذکور و سایر ذخایر به منظور پوشش ریسک‌‌‌های آتی مطابق آیین‌نامه بیمه مرکزی الزامی شده و از نکات مثبت عملکردی در مواجهه با ریسک‌های تحقق نیافته در سنوات آتی است.

در صورت های مالی منتشر شده، درآمد سرمایه‌گذاری‌‌‌های شرکت در ۹ ماهه با توجه به بهبود شرایط بازار سرمایه معادل ۶۵۹ میلیارد ریال را نشان داده است که در حال حاضر به بیش از یک‌هزار میلیارد ریال رسیده است.

گفتنی است بیمه سینا در این دوره، هدف خود را بر محورهای مهمی مانند اصلاح پرتفوی بیمه‌گری، بازنگری در ساختار سرمایه‌گذاری، توسعه فروش به ویژه در حوزه بیمه‌های زندگی و جلب رضایت حداکثری سهامداران قرار داده است که با تدوین برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت برای رسیدن به این اهداف می‌کوشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا