اخبارنفت و پتروشیمیویژه ها

اوپک پلاس سیاست تولید نفت خود را حفظ خواهد کرد

به گزارش صنعت کار – به نقل از رویترز، ائتلاف اوپک پلاس احتمالاً در اجلاس هفته آینده سیاست فعلی تولید نفت این گروه را حفظ خواهد کرد. این ائتلاف عقیده دارد امید به بهبود تقاضا برای نفت در چین که باعث بالا رفتن قیمت نفت شده توسط نگرانی درمورد تورم بالا و رکود اقتصاد دنیا تعدیل خواهد شد.

 وزرای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش به رهبری روسیه در ائتلاف اوپک پلاس یک اجلاس مجازی در اول فوریه خواهند داشت که به آن کمیته مشترک وزارتی نظارت بر اجرای توافقات اوپک پلاس می‌گویند. این کمیته در صورت لزوم خواستار اجلاس کامل وزرای اوپک پلاس خواهد شد.

 این اجلاس در شرایطی برگزار می‌شود که امید به بهبود تقاضا در چین باعث بالا رفتن قیمت نفت در سال جاری میلادی تا 90 دلار در هر بشکه شده‌است. دراین‌بین اتحادیه اروپا و گروه 7 کشور صنعتی دنیا هم طرح سقف قیمت را در پنجم فوریه علاوه‌بر نفت خام روسیه بر محصولات نفتی این کشور هم اعمال خواهند کرد.

 طبق گفته 5 منبع اوپک پلاس، این کمیته درمورد دورنمای اقتصاد و حجم افزایش تقاضا در چین مذاکره خواهد کرد و احتمالاً سیاست فعلی تولید خود را تغییری نمی‌دهد.

 سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات در شانزدهم ژانویه با اشاره به اظهارات الکساندر نوواک، همتای روسی خود گفت بازار نفت متعادل است.

 طبق گفته یکی از منابع اوپک پلاس، این ائتلاف معتقد است تأثیرات بحران کرونا پشت سر گذاشته شده و شرایط ژئوپولیتیکی و بهبود تقاضا در چین باعث بی‌ثباتی فعلی است.

 ائتلاف اوپک پلاس با تصمیم خود در ماه اکتبر جهت کاهش 2 میلیون بشکه‌ای تولید باعث عصبانیت آمریکا و سایر کشورهای غربی شد. غرب انتظار داشت اوپک پلاس با افزایش تولید و پایین آوردن قیمت سوخت به اقتصاد دنیا کمک کند.

 این گروه در آخرین اجلاس خود در ماه دسامبر سیاست تولید خود را بدون تغییر نگه‌داشت. هیچ برنامه‌ریزی برای اجلاس کامل بعدی تا ماه ژوئن انجام نشده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا