اخبارنفت و پتروشیمیویژه ها

تخفیف ۷۰ درصدی افزایش تعرفه قبوض گاز تا پایان سال ۱۴۰۱/ صدور قبض های جدید از هفته آینده

به گزارش صنعت کار – مسلم رحمانی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ بر اساس بند م تبصره قانون بودجه وزارت نفت موظف بود تا الگوی مصرف گاز را با همکاری برخی دستگاه های دیگر مانند وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه اصلاح کند، افزود: بر اساس بند ک تبصره ۱۵ قرار بر این است که مشترکینی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند، گازبهایشان رایگان شود.

وی ادامه داد: محل تامین اعتبار آن از محل افزایش تعرفه مشترکین پرمصرف و بدمصرف خواهد بود.
رحمانی با اشاره به اینکه در آذرماه دولت مصوبه ای را ابلاغ کرد که ۳ پله اول مصرف گاز که متعارف هستند، بدون تغییر تعرفه بودند، تاکید کرد: پله های چهارم تا ششم ۳۰ درصد افزایش تعرفه نسبت به سال گذشته داشتند و پله های هفتم تا دهم ۵۰ درصد افزایش تعرفه را داشتند.
وی با تاکید بر اینکه مشترکان حاضر در پله های چهارم تا دهم مشترکان پر مصرف هستند، گفت: پله یازدهم و دوازدهم مشترکان بسیار پرمصرف و بدمصرف هستند. تعرفه گاز در پله یازدهم مبلغ ثابت ۵ هزار تومان و در پله دوازدهم ۶ هزار تومان تعیین شده است.
سرپرست مدیریت هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به هشدارهایی به مشترکان از سوی رسانه ها و مسئولان در خصوص رعایت الگوی مصرف برای دوری از قبوض نجومی گاز، افزود: مصوبه افزایش تعرفه گاز از ۱۶ آذر اجرایی شد که همزمان با موج سرمای شدید در کشور بود.
وی ادامه داد: سرما هم از نظر افت دما نسبت به سال های گذشته بی سابقه بود و هم گسترگی بالایی داشت و ۲۶ مرکز استان به صورت همزمان دمای زیر صفر را تجربه کردند.
رحمانی تاکید کرد: به دلیل ماندگاری و سرمای بی سابقه مصارف برخی مشترکان خانگی در شهرها و روستاها بیشتر شد و رعایت لازم صورت نگرفت. از همین رو برخی قبوضی که اکنون بر اساس تعرفه های جدید صادر شد، بیشتر از انتظار آنها بود.
وی تصریح کرد: بر اساس قبض های توزیعی حدود ۶۰ درصد مردم در ۳ پله اول هستند و تنها ۱.۶ مشترکان در پله های یازدهم و دوازدهم قراردارند که قبض های میلیون دریافت کرده اند.
سرپرست مدیریت هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: با توجه به سرما رییس جمهوری تاکید کرد که برای کمک به شرایط اقتصادی مردم، تا پایان سال ۷۰ درصد تخفیف برای افزایش تعرفه های جدید گاز اعمال شود.
وی افزود: این مصوبه البته به قوت خود باقی است و از ابتدای سال ۱۴۰۲ تعرفه ها تغییر نمی کند اما در این ۳ ماه سرد سال این تخفیف اعمال می شود.
به گفته رحمانی، هفته آینده تعدیل قبوض اجرایی می شود و قبوض جدید بر اساس تخفیف ۷۰ درصدی اعمال خواهد شد.
وی گفت: اگر مشترکی قبض گاز خود را بدون اعمال این تخفیف ها پرداخت کرده باشد، در قبوض بعدی گاز بستانکار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا