اخبارراه و ساختمانویژه ها

۷۰ درصد سوزن‌های صنایع ریلی کشور داخلی سازی شد

به گزارش صنعت کار – محمد متقی پور روز یکشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اولین و تنهاترین تولید کننده سوزن ریلی در ایران هستیم، اظهار کرد: برای داخلی سازی ۳۰ درصد باقیمانده نیز برنامه ریزی کرده ایم تا محصولی ۱۰۰ درصد ایرانی به بازار داخلی و در ادامه جهانی عرضه کنیم.

شرکت ماشین سازی تبریز در سال ۱۳۷۴ ایجاد واحد طرح سوزن را در برنامه خود قرارداد و در این راستا بعد از مطالعه و بررسی های متعدد ، قرارداد انتقال دانش فنی مونتاژ ، ماشین کاری و آهنگری قطعات سوزن در قالب خرید بخشی از قطعات ۹۰۰ دستگاه سوزن از شرکت کوجیفر فرانسه منعقد نمود.

این شرکت در ســـال ۱۳۷۶ در قالب طـرح سوزن و به عنوان یکی از بزرگتــرین کارگاه های تولید سوزن در گروه ماشین سازی تبریز ایجاد و در سال ۱۳۷۹ با قـبول سفارش ۹۰۰ دستگاه سوزن UIC60 R190 و R300 از معاونت ساخت و توسعه راه آهن کشور فعالیـت خود را رسمـاً آغاز نمود.

شرکت گسترش صنایع ریلی ایران در سال ۱۳۸۴ از گروه ماشیــن سازی تبریز منفــک و به عنوان یکی از شرکتهای مستقل تابع سازمان گستــــرش و نوســـازی صنـــایع ایران در زمینی به مساحت ۲/ ۸ هکتار فعالیت خود را ادامه داد که پس از دو سال فعالیت، در پی اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در شهریور ماه ۱۳۸۶ سهام شرکت به صندوق پس انداز کارکنان راه آهن واگذار گردید.

اکنون شرکت گسترش صنایع ریلی ایران با ظرفیت تولید ۹۰۰ دستگاه سوزن در سال به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سوزن در خاورمیانه تبدیل و خود را برای ورود به بازارهای جهانی آماده می کند.

دستگاه سوزن به مجموعه ای از ریلهای استاندارد و مخصوص، صفحات اتصال، قطعات ریخته گری و یا فورج و نورد شده و انواع تراورس و … اطلاق می شود که در خطوط و ایستگاههای راه آهن جهت تعویض مسیر قطارهای شهری و بین شهری مورد استفاده قرار می گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا