اخبارراه و ساختمانصنعت و معدنویژه ها

قفسه های صنعتی برای انبار ها و سوله ها

به گزارش صنعت کار، قفسه های راک می توانند بارهای سنگین را تحمل کنند و دارای ویژگی های ایمنی برای محافظت از کارگران شما هستند. خرید تنها آغاز است، بسیاری از ملاحظات دیگر وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد، صرف زمان برای اندازه‌ گیری، پیکر بندی و چیدمان صحیح قفسه راک.

کارشناسان تجهیزات جابجایی مواد می توانند به شما در انتخاب بهترین سیستم قفسه ذخیره سازی کمک کنند. پس از به دست آوردن چند اطلاعات حیاتی، (اندازه ، حداکثر وزن قفسه ، ارتفاع واضح انبار و فضای ذخیره سازی)، پیشنهاد متناسب با نیاز شما ارائه می دهد.

قفسه های صنعتی به چند مدل تقسیم می شوند که به وزن کالا و نوع کار شما بستگی دارد.

قفسه های صنعتی شامل : قفسه صنعتی سبک ، قفسه صنعتی نیمه سنگین و قفسه صنعتی سنگین می باشد.

قفسه صنعتی سبک: تا سیصد کیلو تحمل وزن بار روی هر طبقه را دارد.

قفسه صنعتی نیمه سنگین: تا پانصد کیلو تحمل وزن بار روی هر طبقه را دارد.

قفسه صنعتی سنگین: تا سه تن تحمل وزن بار روی هر طبقه را دارد.

قفسه بندی سنگین انبار از متنوع ترین گروه های قفسه بندی می باشد که در محیط های صنعتی مورد استفاده قرار میگیرند. همان طور که از نام این گروه از قفسه ها مشخص است، تحمل وزن بسیار بالایی دارند و به دلیل بدنه فلزی و نوع طراحی به کار رفته در سازه، در برابر ضربه و شرایط محیطی کاملا مقاوم می باشند.

در ادامه به معرفی این نوع از قفسه بندی انبار و سوله پرداخته و به موارد مهم قبل از انتخاب و خرید آنها اشاره خواهیم داشت.

انواع قفسه بندی سنگین انبار

تنوع بسیار زیاد در کالاها از نظر اندازه، شکل ظاهری و هندسی و ابعاد و نحوه چیدمان آنها در انبارهای بزرگ و صنعتی باعث شده است تا تنوع در این تجهیزات بسیار زیاد باشد. در حالت کلی قفسه هایی که برای نگهداری از تعداد زیاد کالا با ابعاد و وزن سنگین مورد استفاده قرار می گیرند را می توان در گروه قفسه های ثابت و فلزی قرار داد. قفسه بندی فلزی ثابت از رایج ترین و پرکار برد ترین انواع قفسه می باشند و همان طور که از نام آنها مشخص است، با اتصالات بسیار مقاوم و فلزی بر روی زمین ثابت میشوند. به عبارت دیگر، این قفسه ها براحتی قابل جا به جایی نمی باشند و به دلیل بدنه های فلزی از مقاومت بالایی در برابر ضربه برخوردارند. از پر کاربرد ترین قفسه های سنگین و فلزی ثابت می توان به موارد زیر اشاره نمود:

قفسه بندی پالت راک

قفسه بندی راک کفپوش دار سنگین یا پانل راک

قفسه بندی بازویی یا کانتی لور

قفسه بندی مزنین یا نیم طبقه

قفسه بندی خود راهرو

قفسه بندی راهرو باریک

ویژگی مشترک در تمام این گروه از قفسه های سنگین، تجهیزات کاملا فلزی با روکش ضد زنگ و مقاوم در برابر مواد خورنده می باشد. علاوه براین، نصب این قفسه ها به صورت چند طبقه می باشد و با توجه به اندازه و ظرفیت انبار از کف تا سقف قابل اجرا بوده و میزان تحمل وزن در هر ردیف بسیار بالا است. این گروه از قفسه ها در انبارهای صنعتی و نیمه صنعتی و سرد خانه ها کاربرد داشته و برای انبارهای کوچک با تعداد کالای کم گزینه مناسبی نخواهد بود.

 

 

مزایای قفسه بندی سنگین  انبار :

دلایل زیادی برای استفاده از این گروه از قفسه ها وجود دارد و با انتخاب آنها می توان از مزایای متعددی بهره مند شد که برخی از آنها عبارتند از:

تحمل وزن بسیار بالا به دلیل نوع فلز و آلیاژ به کار رفته در تولید هر یک از تجهیزات آنها

قابلیت اجرا به صورت چند طبقه و استفاده بهینه از فضای داخلی انبارها

تنوع زیاد در قفسه ها و کاربرد گسترده در صنایع مختلف

مقاومت بالا در برابر ضربه و عدم ریزش کالاهای هر ردیف و بر هم خوردن ساختار کلی قفسه ها

قابلیت تنظیم ارتفاع هر طبقه، عمق و دهانه ورودی هر ردیف با توجه به نوع کالاها

قیمت قفسه بندی سنگین

در تمام سیستم های مدیریتی موفق، توجه به هزینه های جزئی و کلی اهمیت بسیار بالایی دارد و به همین دلیل است که اغلب افراد قبل از انتخاب و خرید قفسه ها به قیمت آنها توجه دارند. لازم به ذکر است که قیمت قفسه بندی سنگین انبار با توجه به فاکتورهای متعددی تعیین میشود از قبیل نوع قفسه، تعداد طبقات، جنس فلز به کار رفته برای ساخت قاب و سایر تجهیزات آن و اندازه و ابعاد به کار رفته برای هر ردیف و طبقه! با توجه به نوسانات موجود در بازار فلزات، قیمت قفسه های سنگین بر اساس شرایط زمان سفارش تعیین شده و ممکن است در طول سال متغییر باشند. لازم به ذکر است که این گروه از قفسه ها به دلیل وزن سنگین و نیاز به فلزات بیشتر برای طراحی و ساخت، از قیمت بالاتری نسبت به قفسه های سبک برخوردار می باشند.

نکات مهم در خرید قفسه بندی سنگین

از مهم ترین اصول برای راه اندازی انبارهای بزرگ و کوچک، انتخاب قفسه هایی می باشد که با شرایط محیط و نوع کالاها تناسب داشته باشد. به همین منظور لازم است در خرید قفسه بندی سنگین انبار به چند نکته مهم توجه شود که عبارتند از:

  • انتخاب و خرید قفسه سنگین با توجه به اندازه و ابعاد کالا
  • انتخاب قفسه بر اساس شکل ظاهری کالا
  • خرید قفسه متناسب با ظرفیت انبار و میزان کالاهای ورودی و خروجی به آن
  • بررسی شرایط محیطی انبار از نظر اندازه و میزان فضای موجود در آن
  • نحوه چیدمان و دسترسی به کالاها بر اساس تاریخ انقضاء و حداکثر زمان خروج کالا از انبار
  • تجهیزات و وسایل موجود در انبار برای چیدمان و حمل و نقل کالاها

طراحی و تولید و ساخت قفسه بندی سنگین انبار

ساختار و سازه به کار رفته در هر یک از قفسه های انبار کاملا منحصر به فرد می باشد و هر یک دارای تجهیزات متفاوتی هستند. در طراحی و تولید هر یک از این قفسه ها لازم است به برخی از استاندارد توجه شود تا امنیت، مقاومت و زیبایی ظاهری با هم تلفیق شوند. علاوه براین، نوع فلزات به کار رفته برای ساخت قاب، ستون ها و مهار بندها و سایر قطعات باید قدرت تحمل وزن بالای کالاها را داشته باشند.

 

کاربرد قفسه سنگین انبار:

از مهم ترین کاربردهای این قفسه ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • چیدمان و قفسه بندی انبار کارخانجات تولید لوازم یدکی خودرو
  • چیدمان و انبار مواد غذایی در سرد خانه های صنعتی
  • قفسه بندی انبار لوازم خانگی سنگین با ابعاد بزرگ
  • قفسه بندی کارخانجات تولید فرش، مو کت، الوار و نئوپان
  • قفسه بندی انبار کارخانجات تولید لوله و اتصالات
  • استفاده از قفسه های سنگین در انبار مواد اولیه کارخانجات و تولید های بزرگ صنعتی و نیمه صنعتی
  • کارخانجات تولید ابزار آلات صنعتی و نیمه صنعتی
  • انبار فروشگاه ها و هایپر مارکت های بزرگ

قفسه راک :این قفسه پالت در فرآیندی پیچیده با پودر پوشش داده شده است و با بالاترین کیفیت صنعتی مطابقت دارد.

پرو فیل های قاب راک (عمودی) به رنگ آبی ، بازویی (افقی) به رنگ نارنجی، و کفپوش که کفپوش ها می توانند مختلف باشند مثلا می توانند پالت باشند. بسیار سازگار و در برابر زنگ زدگی مقاوم می کند. سایر لوازم جانبی این قفسه پالت مانند تقویت ‌کننده‌ های قاب، پایه‌ های قفسه، صفحات تسطیح کف یا پیچ‌ ها به صورت گالوانیزه گرم تحویل داده می‌ شوند مونتاژ قفسه های صنعتی ارائه شده در اینجا بسیار آسان است، زیرا می توان از گیره 3 قلابی برای آویزان کردن میله های عرضی در الگوی سوراخ قفسه استفاده کرد و آنها را با یک سنجاق ایمنی محکم کرد تا از بیرون آمدن تصادفی آنها جلوگیری کرد. تکیه گاه های جعبه مشبک، توری ها، شبکه های دیوار عقب، حفاظت در برابر ضربه، حفاظت در برابر سقوط یا فشار در هنگام نگهداری کالاها مطابق با استانداردها و مقررات، قفسه شما را در برابر خطرات محافظت می کند.

کمی بیشتر با قفسه راک صنعتی آشنا شویم :

قفسه بندی انباری راک  قفسه راک صنعتی سنگین مخصوص بار گذاری توسط لیفتراک، می باشد که با توجه به فضای بار گذاری در طول های مختلف و ارتفاع های متفاوت تولید میشود.  قفسه بندی انباری راک از ۵۰۰ کیلو بر متر مربع تا ۲۰۰۰ کیلو بر متر مربع برای هر پالت می باشد. نوع پالت ها در سیستم قفسه بندی انباری  راک شاخص اصلی طراحی و نقشه کشی و استفاده بهینه از فضا می باشد. طول بازوی قفسه راک در اندازه های ۲۷۰-۲۳۲-۱۹۴-۱۵6-۱۱۵ سانتیمتر موجود میباشد و عمق قاب یا ستون قفسه انباری راک  میتواند در ابعاد ۱۲۰-۱۱۰-۹۰-۸۰-۷۰ سانتیمتر و ارتفاع قفسه انباری راک نیز میتواند در اندازهای های ۲۰۰ – ۲۵۰ – ۳۰۰ – ۴۰۰ – ۴۵۰ – ۵۰۰ – ۶۰۰ – ۷۰۰ … سانتیمتر طراحی و تولید گرد.  قفسه  بندی انباری راک دارای انواع قفسه انباری راک سبک ، قفسه انباری راک سنگین و قفسه انباری راک نیمه سنگین میباشد که تحمل وزن کالاهای گوناگون را دارا میباشد.

قفسه بندی پانل راک: قفسه بندی پانل راک  یا قفسه بندی انباری پانل راک کفپوش دار  تقریبا شبیه سیستم قفسه بندی انباری پالت راک با دو تفاوت اصلی یکی نوع و تحمل بازو ها در قفسه بندی انباری پانل راک یا قفسه بندی انباری ،  راک کفپوش دار سبک تر می باشد و دوم از پانل های مخصوص با ضخامت های مختلف استفاده میشود. کفپوش قفسه راک از نظر کمی داری دو سایز ۲۸ و ۳۸ در عرض( استاندارد) و کفپوش قفسه انباری راک از نظر کیفی دارای چهار ضخامت: ۹/. –1/25– ۱/۵ – ۲ میلیمتر .قفسه بندی پانل راک برای بار گذاری توسط اپرا تور مورد استفاده قرار میگیرد و توانایی استفاده در ۲ یا چندین نیم طبقه را نیز دارا میباشد.

قفسه بندی انبار نیم طبقه مزنین: قفسه بندی انبار نیم طبقه پیش ساخته یا قفسه بندی انباری مزنین جهت استفاده حداکثری از فضای انبار تولید و اجرا میگرد. سیستم قفسه بندی انباری نیم طبقه نوعی  از قفسه بندی انباری  مناسب جهت  افزایش سطح مفید انبار بوده و ذاتاً نوعی قفسه بندی پیچ و مهره ای میباشد که در ارتفاع های مختلف قابل پیاده سازی می باشد . سطح نیم طبقه  قفسه بندی انباری مزنین بوسیله کفپوش مقاوم آجدار فلزی یا پانل پله آجدار فلزی با توجه به تحمل بارهای مختلف پوشانده می شود . فضای زیر سیستم قفسه بندی انباری نیم طبقه پیش ساخته جهت حرکت لیفتراک قابل پیش بینی می باشد .ضمنا قابلیت طراحی این نوع قفسه بندی انباری در چند طبقه با توجه به ارتفاع و استفاده چند منظوره از این سطوح  امکان پذیر میباشد. کلیه ستونهای قفسه بندی انباری مزنین بوسیله بیس پلیت های مخصوص که دارای پوشش گالوانیزه گرم مطابق استاندارد ASTM/A123 می باشند و رول بولت هیلتی به زمین متصل می گردند و از استحکام بسیار مناسبی برخوردار میباشند .

قفسه بندی انباری سرد خانه ای : قفسه بندی انباری سرد خانه ای  جهت استفاده در سرد خانه های مواد اولیه كه  به صورت دستی انجام می شود کاربرد دارد. ارتفاع استاندارد قفسه بندی انباری سرد خانه ای بین 2 تا 9 متر متغیر است و عمق فریم ها از 50 تا 120 سانتی متر می باشد. عرض بازوهای قفسه بندی انباری سرد خانه ای در بازه 120 تا 250 سانتی متر قابل تغییر است. قفسه انباری سرد خانه ای مناسب نگهداری مواد اولیه، محصولات کشاورزی ، و مواد غذایی فاسد شونده بوده و از ورق گالوانیزه  مقاومت در شرایط آب و هوایی سرد و مرطوب ساخته شده است. قفسه انباری سرد خانه ای قابلیت تحمل بار معادل 200 تا 600 کیلوگرم در هر طبقه را داشته و قابلیت استفاده از این قفسه بندی به صورت تک و یا دوبل در چند طبقه مجزا نیز وجود دارد. این نوع قفسه بندی انباری  دارای پنل های کفپوش شیاردار به جهت افزایش گردش هوا میان طبقات قفسه بندی و تسهیل منجمد ساختن محصولات میباشد.

شرکت قفسه بندی صدرا با بیش از 10 سال فعالیت در زمینه تولید و پخش انواع قفسه و تجهیزات نو و کارکرده، انباری، فروشگاهی و صنعتی.
قفسه بندی صدرا در تلاش است با جدیدترین و کارآمد ترین نوع قفسه به نظم دهی و افزایش فضا در انبارهای بزرگ و کوچک کمک کند و با معرفی بهترین نوع قفسه فروشگاهی خرید را برای مشتریان آسان و لذت بخش کند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا