اخبارصنعت و معدنویژه ها

معاون رئیس جمهور: با تلاش دولت سیزدهم صنعت و اشتغال در حال توسعه است

به گزارش صنعت کار – محسن منصوری روز دوشنبه در آئین افتتاح همزمان ۱۶ هزار طرح اشتغالزایی صندوق کارآفرینی امید که به صورت همزمان در شهرک صنعتی قرچک برگزار شد، اظهار داشت: همانطور که در حوزه کاهش تورم تلاش‌های بسیاری صورت گرفته و استمرار دارد، در حوزه اقتصاد نیز باید تلاش و همت همه افراد به کارآمده و زمینه رشد پایدار کشور را فراهم کنیم.

وی افزود: دولت در کنار توجه به توسعه فعالیت‌های تولیدی، به حوزه اشتغال نیز توجه ویژه دارد، وعده ایجاد یک میلیون شغل در کشور طی یکسال گذشته محقق شده و حتی بالاتر از نرخ وعده، شغل ایجاد شده ضمن این که در کنترل تورم نیز توفیقات بسیاری به دست آمده و به زودی مردم نتایج آن را مشاهده خواهند کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: اگر اشتغال فعال در کشور وجود داشته باشد، قطعا در تمام عرصه‌ها توفیق به دست می‌آید و بسیاری از مسائل و مشکلات و آسیب‌های اجتماعی کاهش یافته و مدیریت می‌شود و در سایه این مهم، امنیت پایدار ایجاد خواهد شد..

منصوری اضافه کرد: البته باید اذعان داشت همانطور که در برخی از مناطق کشور با مشکل اشتغال مواجه هستییم، برخی از نقاط نیز در حوزه دسترسی به نیروی کار نیز با مشکل جذب کارگر مواجه بوده و هم اکنون نیز به نیروی کار نیاز دارند.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: امروز کشور با وجود تمام دشمنی‌ و کارشکنی‌های استکبار جهانی، دستاوردهای چشمگیری را به دست آورده است و با وجود تفرقه‌افکنی‌های فراوان که نمونه آن را در جنگ ترکیبی ماه‌های اخیر به خوبی می‌توان مشاهده کرد، کشور رو به پیشرفت و توسعه است.
معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به طرح‌های قابل افتتاح کشور در دهه مبارک فجر اظهار داشت: همزمان با دهه مبارک فجر، در کل کشور ۲۸۰ هزار میلیارد تومان طرح عمرانی و بیش از هشت و نیم میلیارد دلار سرمایه گذاری ارزی در حوزه پتروشیمی قابل افتتاح و این آمار و ارقام نشان دهنده تحول اقتصادی در کشور است.

منصوری خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان نظام، بر طبل حمایت از زنان می‌کوبند، ۳۳ درصد اعتبارات صندوق کار آفرینی امید را بانوان دریافت کردند و ۴۷ درصد شاغلین در این طرح ها را آنان تشکیل می دهند و همچنین ۱۶ هزار طرح اشتغالزایی داشته ایم و با افتتاح این طرح ها جمعا ۴۸ هزار ۳۰۹ شغل در کشور راه اندازی کرده ایم.

وی تاکید کرد: راه نجات کشور مشاغل کوچک و خرد است، اگر به دنبال مشاغل بزرگ باشیم شکست خواهیم خورد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا