اخبارنفت و پتروشیمیویژه ها

تکذیب کشف میدان عظیم نفتی از سوی پاکستان

به گزارش “صنعت کار” به نقل از پاکستان تودی، منابع خبری اعلام کردند که وزارت انرژی پاکستان ادعای اغراق آمیز سرپرست امور دریایی و امور خارجه این کشور مبنی بر کشف یک میدان نفتی عظیم در مجاورت مرز پاکستان- ایران توسط غول نفتی آمریکا-«اِکسون موبیل»- را تکذیب کرد.

چند تن از مقامات ارشد در وزارت انرژی پاکستان به شرطِ عدم افشای نام خود، به روزنامه پاکستان تودی گفتند که وزارت انرژی این ادعای اغراق آمیز و غیرقابل باور «عبدالله حسین هارون» را که مدعی شده بود غول نفتی آمریکا به کشف ذخایر عظیم نفتی در پاکستان- ذخایری به مراتب بزرگتر از ذخایر نفتی کویت- نزدیک شده است، رد می کند.

این مقامات وزارت انرژی پاکستان همچنین اعلام کردند که نه تنها مجوزی برای اکتشاف میادین نفت و گاز به شرکت اکسون موبیل اعطاء نشده است؛ بلکه این شرکت نفت و گاز چندملیتی- آمریکایی در حال حاضر به اجرای عملیات حفاری در خاک پاکستان اشتغال ندارد.

این مقامات همچنین گفتند که سرپرست وزارت خارجه در مورد موضوعی حساس که نیازمند تحقیق و استعلام است، اظهاراتی غیرمسئولانه بیان کرده است که بر مشکلات این وزارتخانه، نیروهای اطلاعاتی و وزارتخانه های مرتبط می افزاید.

گفتنی است که پایگاه خبری «اویل پرایس» روز سه شنبه به نقل از وزیر امور دریایی و امور خارجه پاکستان- عبداله حسین هارون- اعلام کرد که شرکت اکسون‌موبیل آمریکا به مراحل نهایی کشف یک میدان نفتی عظیم در پاکستان- در نزدیکی مرز ایران- نزدیک شده است و پیش بینی می شود که این میدان بیش از میادین نفتی کویت ذخایر نفتی داشته باشد.
منبع:مهر
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا