اخباربانک و بیمهراه و ساختمانصنعت و معدنویژه ها

بازار ساخت و ساز مسکن را تحویل خارجی‌ها نمی‌دهیم

به گزارش صنعت کار – اقبال شاکری در نشست خبری در پاسخ  مبنی بر این‌که در بحث تامین منابع مالی نهضت ملی مسکن اخیرا عنوان شده که با چینی‌ها به توافق رسیده‌ایم، اظهار کرد: در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی چنین مباحثی (تامین مالی خارجی) قبلاً مطرح شده بود.

وی با بیان این‌که در استفاده از منابع مالی دیگران مانعی نداریم، افزود: اما استفاده از مصالح ساختمانی، تجهیزات داخلی، نیروی کار ایرانی و صنعت ساخت -در احداث پروژه‌های نهضت ملی مسکن- اولویت ماست و اجازه نمی‌دهیم تغییری در این حوزه روی دهد.

 

وی تصریح کرد: به‌عنوان مثال کسی از بیرون می‌آید و می‌گوید می‌خواهیم در مشارکت در ساخت حضور داشته باشیم، می‌گوییم بیاید مشارکت در ساخت انجام دهد. اما تجهیزات، مصالح، کارگر و .. نباید از خارج بیاید.

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: این‌ها را به‌عنوان منابع مالی در نظر می‌گیریم.

شاکری با اشاره به این‌که حضور چینی‌ها در ساخت نهضت ملی مسکن را در اخبار شنیده است، گفت: این موضوع باید در کمیسیون عمران مجلس مطرح می‌شود. شرکت‌های خارجی می‌توانند به‌عنوان تامین کننده منابع مالی که با یک قیمت مشخص برای بخش مسکن انجام می‌دهد، در ساخت و سازها مشارکت داشته باشد.

وی با بیان این‌که انبوه‌سازان داخلی نیز همین کار را می‌کنند، اضافه کرد: به‌هیچ عنوان واگذاری بازار ساخت و ساز ایران به شرکت‌های خارجی را قبول نداریم و این اجازه را نمی‌دهیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا