اخبارصنعت و معدنویژه ها

قیمت‌های لوازم خانگی هنوز برنگشته است

به گزارش صنعت کار – از طرف دیگر به گفته آنها قیمت مواد اولیه رها است و با دلار تغییر می‌کند. همچنین تولیدکنندگان به‌دلیل مشکلات مربوط به سرمایه در گردش خواستار فروش اعتباری مواد اولیه هستند. در مقابل سخنگوی وزارت صمت درباره افزایش قیمت اخیر شرکت‌های لوازم خانگی گفته که مواد اولیه این صنعت افزایش نیافته و بیشتر صنایع تولیدکننده لوازم خانگی، لوازم خط تولیدشان را برای پنج ماه آینده با نرخ ارز قبلی خریده‌اند. بنابراین نیازی به افزایش قیمت وجود ندارد. موضوعی که تولیدکنندگان آن را رد کردند. در نهایت هفته گذشته حسین فرهیدزاده، رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، درباره نتیجه این درخواست‌ها پاسخ روشنی نداد و به توضیح روند اعمال قیمت‌های جدید اکتفا کرد. او همچنین تاکید کرد که معاونت سرمایه‌ای سازمان حمایت واحدهایی را که بدون مجوز افزایش قیمت دادند، را احضار کرد و به آنها تذکر داده و این واحدها مکلف شدند قیمت‌ها را برگردانند.

اکبر پازوکی در این رابطه در گفت‌وگو با «ایسنا» با بیان اینکه فقط چند شرکت قیمت‌ها را افزایش داده بودند و این موضوع مربوط به همه شرکت‌ها نیست، اظهار کرد: هنوز هیچ‌کدام از این شرکت‌ها قیمت‌های خود را برنگردانده‌اند.

وی افزود: البته سازمان حمایت افزایش و برگشت قیمت را رصد می‌کند. اما مشاهدات در سطح عرضه نشان می‌دهد قیمت محصولاتی که افزایش قیمت داشتند، تغییر نکرده‌ است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا