اخبارتاپخودروویژه ها

تدوین آخرین اصلاحات در قراردادهای قطعه سازان

به گزارش خبرنگار صنعت کار ، تاکید بر بروزرسانی قراردادهای قطعه سازان در شرایطی که قیمت دلار روزانه با نوسانات زیادی همراه بوده و ارزش نقدینگی در اختیار فعالان این حوزه را تحت تاثیر قرار می دهد، همواره یکی از تاکیدات زنجیره تامین است. هرچند خودروسازان اقداماتی در این بخش انجام داده اند اما هنوز تا ایده آل فاصله بسیاری باقی است.
مدیر عامل ساپکو چندی پیش از به روز آوری قیمت قراردادهای قطعه سازان در این شرکت براساس روال همه ساله خبر داده و اظهار کرده این اقدام پس از اخذ مجوزهای لازم با هماهنگی گروه صنعتی ایران خودرو  و هم سو با تغییرات قیمتی نهاده های تولید، تحلیل شرایط اقتصادی و فضای کسب و کار انجام شده است.
بهروز غفاری بازنگری حدود 12 هزار و 800 قطعه مربوط به 600 سازنده را فرایندی زمان بر دانست و از اقدامات ساپکو  از ابتدای امسال در این خصوص  و به روزآوری 70 درصد از قراردادها تا پایان آذرماه خبر داد.
 همکاری و تعامل مثبت ساپکو و قطعه سازان در بازنگری قراردادها هم سو با سیاست های دولت و وزارت صمت و سایر بخش های تحلیل قیمت  اقدامات کنترلی به منظور کاهش هزینه ها، بهینه سازی فرایندها، افزایش بهره وری و کارایی سیستم در شرکت ساپکو اعمال شده و سازندگان نیز اعمال رویه های مذکور را به منظور پایداری در شرایط سخت در دستور با تکیه بر رویه ها و اصول کارشناسی در محاسبات قیمتی انجام شده است. این اعداد در حالیست که مدیرعامل سابق گروه صنعتی ایران خودرو در نشست خبری خود با خبرنگاران از اصلاح ۸۰ درصدی قراردادهای قطعه سازان‌خبر داده و تاکید کرده بود که این اصلاحات همچنان ادامه دارد.
در همین حال محمدرضا نجفی منش، رییس انجمن صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه سازی در گفت و گو با خبرنگار خودروکار از آمادگی زنجیره تامین برای تضمین تولید از سوی قطعه سازان خبر می دهد و می گوید: ساماندهی قرارداد با قطعه سازان با تمركز ويژه ای انجام شده تا با تضمين توليد توسط قطعه سازان اهداف ايران خودرو پوشش داده شود.
وی با اشاره به جلسات متعدد قطعه سازان با خودروسازان با هدف اصلاح قیمت‌ قراردادها با توجه به نرخ تورم می افزاید: مذاکرات زیادی با خودروسازان  از جمله موضوعات اصلاح نرخ دستمزدها و واقعی شدن آنها صورت گرفته است.
رییس انجمن صنایع همگن قطعه سازی تصریح می کند: با در نظر داشتن تورم موجود در کشور و همچنین مدت زمان زیادی که از اتمام قراردادها گذشته این مبلغ در عمل ارزش خود را از دست می‌دهد بنابراین پیشنهاد قطعه سازان دریافت «چک ضمانت» از قطعه‌ساز است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا