اخبارصنعت و معدنویژه ها

بازگشت واحدهای صنعتی به چرخه تولید از اهداف دولت سیزدهم است

به گزارش صنعت کار – «محسن کوشش‌تبار» روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از شرکت گداختار اراک، افزود: برگزاری مستمر و بسیار جدی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌ها با حضور استاندار و در سطح ملی، نکته مهمی در حوزه حمایت از تولید است.

وی بیان کرد: در کارگروه استانی یا ستاد ملی به طور مستمر مسائل واحدهای اقتصادی و تولیدی دارای مشکل و راکد پیگیری می‌شود، همچنین در این کارگروه‌ها از قرار گرفتن یک واحد تولیدی در مسیر رکود جلوگیری به عمل می‌آید.

معاون هماهنگی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور ادامه داد: در یکی از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی خیرآباد اراک ۲۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام گرفته و برای بیش از ۱۰ نفر فرصت اشتغال ایجاد شده است.

کوشش تبار افزود: این واحد تولیدی متقاضی ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات است تا کار خود را توسعه دهد که امروز در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان این مهم مطرح و مصوب می‌شود.

وی بیان کرد: حدود ۲۲۳ واحد صنعتی در این استان در ۱۱ ماهه امسال احیا شده و با احیای این واحدها حدود یک‌هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی نیز ایجاد شده است.

معاون هماهنگی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در خصوص شرکت واگن پارس و واردات لوکوموتیو نیز با اشاره به سیاست حمایت از تولید در دولت، افزود: واردات لوکوموتیو نافی حمایت از تولید نیست.

کوشش تبار افزود: نمی‌توان فرصت‌های کوتاه مدت را از دست داد و تلاش بر این است که فرصت‌های حوزه تولید و سرمایه‌گذاری را از دست ندهیم و مانعی برای تولید نیز ایجاد نشود.

وی بیان کرد: قرارداد تولید در شرکت واگن پارس پابرجا است و واردات با این هدف انجام می‌شود تا فرصت سرمایه‌گذاری هدر نرود و چرخه حفظ و کامل شده و خلاءهای موجود پُر شود.

معاون هماهنگی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: از سال‌های گذشته حمایت از تولیدکنندگان لوکوموتیو آغاز شده و اکنون نیز ادامه دارد و پیگیری لازم برای باقی موارد و قرارداد واگن پارس انجام می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا