اخبارصنعت و معدنویژه ها

همراهی دولت و بخش خصوصی ادامه دارد

به گزارش صنعت کار –  سید رضا فاطمی امین در آیین آغاز دهمین دوره انتخابات اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه بزرگترین ثروت یک کشور سازمان های آن هستند، اظهار داشت: تشکل ها و سازمان ها فعالیت های اصلی را انجام می دهند. حاکمیت می تواند اهداف مشترک را ترسیم و زیرساخت را فراهم کند و با ایجاد تسهیلگری و انجام نظارت به ایجاد سازمان های قوی کمک کند.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم همدلی و تعامل با اتاق های بازرگانی برقرار شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم این همراهی دولت و بخش خصوصی تداوم داشته باشد زیرا برای انتخابات، اقدامات گسترده ای انجام شد که امیدواریم سرآغاز یک تحول جدید باشد تا اتاق ها با یکدیگر و در همکاری با حاکمیت به اعتلای اقتصاد کشور کمک کنیم.

فاطمی امین با تاکید بر اینکه آمار کلان گویای اقدامات خوب و حرکت به سمت رشد است، خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام مرکز آمار، شاهد رشد ۵ درصدی صنعت در ۹ ماهه امسال بودیم و رشد بخش معدن هم پس از چند سال، مثبت شده است.

وی با بیان اینکه صادرات در سال جاری ۱۷.۷ درصد رشد ارزشی را تجربه کرده است، گفت: در بخش واردات ۱۶.۹ درصد رشد داشتیم که بخش عمده آن مربوط به کالاهای واسطه ای و سرمایه ای می شود.

وزیر صمت با تاکید بر اینکه صادرات افزایش داشته است، اظهار داشت: در سال جاری ۱۶ درصد واردات کالاهای واسطه ای و ۵۱ درصد کالای سرمایه ای رشد داشته در حالی که واردات محصولات مصرفی 8 درصد کاش را تجربه کرده است.

دهمین دوره انتخابات اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از ساعت هشت صبح در سراسر کشور آغاز شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا