اخبارنفت و پتروشیمیویژه ها

امضای قرارداد تجاری تبادل برق بین ایران و پاکستان

به گزارش صنعت کار – مراسم انعقاد قرارداد تجاری برق بین دو کشور ایران و پاکستان صبح امروز با حضور وزرای ایرانی و پاکستانی برگزار شد.

در این نشست علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو، با تشریح اهمیت توسعه روابط ایران با کشورهای همسایه اظهار داشت: در حوزه اقتصاد همکاری‌های بسیار مثبتی بین دو کشور برادر ایران و پاکستان برقرار است به نحوی که در حال حاضر مبادلات تجاری ما و پاکستان از 2 میلیارد دلار فراتر می‌رود.

وزیر نیرو ضمن تشریح اقدامات ایران در حوزه دیپلماسی برق گفت:‌ اتصال شبکه برق ایران به کشورهای همسایه در گام اول زمینه ارتقاء پایداری شبکه را فراهم می‌کند و زیرساختی برای تأمین برق پایدار به حساب می‌آید.

وی افزود: در این حوزه اقداماتی نظیر اتصال شبکه برق ایران به ترکیه، روسیه و سایر کشورهای همسایه انجام شده یا در دست انجام است.

وزیر نیرو در تشریح پروژه اتصال شبکه برق ایران و پاکستان گفت:‌ عملیات طراحی و اجرای سطح انتقال برق ایران و پاکستان به ظرفیت 200 مگاوات در کمتر از 9 ماه اجرایی شد و رکورد بی‌نظیر در زمینه سرعت ساخت این پروژه به ثبت رسید‌، آزمایش‌های لازم برای برقراری ارتباط برقی انجام شده و خط هم اکنون برق‌دار است.

وزیر نیرو اضافه کرد:‌ این زیرساخت مدرن در آینده‌ای نزدیک به صورت رسمی با حضور رؤسای جمهور ایران و پاکستان افتتاح خواهد شد.

وی تأکید کرد: قرارداد تجاری میان ایران و پاکستان منعقد شده و امیدواریم این اقدام مقدمه توسعه روابط بین ایران و پاکستان در حوزه انرژی باشد.

این مقام مسؤول با اشاره به اشتراکات فرهنگی دو کشور گفت: ایران و پاکستان در کنار ظرفیت‌های مشترک تمدنی و مذهبی از دیرباز در طول زمان‌های مختلف ویژگی‌های فرهنگی مشترک بسیاری داشته‌اند و همین مسأله امروز به روابط مثبت میان دو کشور بدل شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا