اخباربانک و بیمهویژه ها

۹۲ میلیون صورتحساب به ارزش ۹۲۰ هزار میلیارد تومان در سامانه مودیان صادر شد

به گزارش صنعت کار – «داود منظور» امروز (سه شنبه) در همایش «تبیین نظام پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان برای اشخاص حقوقی» اظهار داشت: ۶۵ هزار میلیارد تومان ارزش افزوده این صورتحساب‌هاست.

وی افزود: ۷۲ هزار شرکت، صورتحساب الکترونی دریافت می‌کنند.

منظور با بیان اینکه شرکت‌های بورسی از ابتدای آبان ماه وارد مرحله اجرایی سامانه مودیان شدند، گفت: به صورت کامل در سامانه حضور پیدا کردند ۳۴۰ شرکت بورسی در سامانه فعال هستند.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد: شرکت‌های دولتی از دی ماه به سامانه متصل شدند که اکنون ۱۴ شرکت به سامانه متصل شده‌اند و امیدواریم بقیه شرکت‌ها نیز به این سامانه بپیوندند.

وی عنوان کرد: ۱۷۴ شرکت هم داوطلبانه در این سامانه حضور پیدا کردند و در حال ارسال صورت حساب الکترونیکی هستند.

منظور خاطر نشان کرد: در مجموع که ۹۲ میلیون صورتحساب به ارزش ۹۲۰ هزار میلیارد تومان صادر کردند و ۶۵ هزار میلیارد تومان ارزش افزوده این صورتحساب‌ها بود، اکنون۷۲ هزار شرکت صورتحساب دریافت می‌کنند.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد: به تدریج زنجیره اتصال شرکت ها را به سامانه فراهم می کنیم در تلاش هستیم سایر سامانه‌هایی از جمله تجارت و گمرک و تدارکات دولت که صورت حساب صادر می‌کنند به سامانه مودیان متصل شوند.

وی به تلاش کارگروه راهبردی سامانه مودیان اشاره کرد و گفت: قانون پایانه های فروشگاهی از سال ۱۳۹۸ تا کنون این فرصت را فراهم کرده تا این قانون را مرحله مرحله اجرا کنیم.

منظور گفت: این همایش تبیین فرایندهای قانون برای بخش بزرگ فعالان اقتصادی است بخش بزرگی از اقتصاد ما توسط اشخاص حقوقی اداره می شود. این اشخاص در تولید، توزیع و ارائه خدمات فعال هستند ، بخش بزرگی از تولید و ثروت ما توسط این شرکت ها ایجاد می شود.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور خاطر نشان کرد: امروز بالغ بر ۷۰۰ نفر در این همایش حضور دارند، اتاق بازرگانی پوشش گسترده ای با اتصال بر خط را برای این جلسه فراهم کرده و تعداد بسیاری از افراد به صورت مجازی در این جلسه حضور دارند.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ هزار شرکت فعال در اقتصاد کشور داریم گفت: این شرکت ها به عنوان مودیان خوش حساب مالیاتی هستند که به موقع اظهارنامه عملکرد و پرداخت مالیات را انجام می دهند و با نظام مالیاتی کشور همراه هستند.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد: اجرای قانون فروشگاهی را از ابتدای استقرار دولت سیزدهم به عنوان یک مسئولیت اصلی در نظر گرفتیم و بسترهای سخت افزاری و نرم افزاری اجرای قانون که کاری دشوار بود را با همکاری نهادها شروع کردیم و از ابتدای تیرماه بسترهای لازم فراهم شد.

وی خاطر نشان کرد: اجرای قانون نیازمند دستورالعمل و ایین نامه بود که با اعضای کمیته راهبردی از جمله وزارت صمت، اقتصاد، ارتباطات تدوین شد همزمان با آماده سازی زیرساخت ها آیین نامه ها را ابلاغ کردیم و از طریق درگاه این سازمان قابل مشاهده است.

منظور بیان داشت: مجموعه ای از آموزش های لازم را به صورت ویدئویی، متنی و سایر موارد وجود دارد که فعالان اقتصادی و مودیان از این بسته آموزشی بهره مند شوند.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به تسهیل گری در اجرای قانون پایانه های فروشگاهی گفت: لایحه دوفوریتی به مجلس ارسال کردیم که با یک فوریت تصویب شد و لایحه دوفوریتی در کمیسیون اقتصادی نهایی و در انتظار صحن مجلس است که در اوایل سال آینده به تصویب برسد.

وی خاطر نشان کرد: این لایحه ۱۰ ماده دارد و در آن بخشودگی جرایم و اجرای تدریجی قانون در نظر گرفته شده است.

منظور با بیان اینکه امکان اتصال پذیرنده‌ها به سامانه مودیان و ارسال صورتحساب ها نیز فراهم شده است گفت: با همکاری بانک مرکزی ۸۰ هزار پذیرنده تا پایان امسال به سامانه مودیان متصل می‌شود و باقی ۹ میلیون دستگاه پذیرنده نیز در سال آینده صورت می گیرد.

رییس سازمان امور مالیاتی کشورتاکید کرد: هدف ما این است تا با اجرای تدریجی قانون پایانه‌ها این سامانه، کار را برای فعالان اقتصادی سهل کنیم و نباید اختلالی در کسب و کارها ایجاد شود.

وی با بیان اینکه این سامانه نظام مالیاتی را از روش سنتی عبور می‌کند، گفت: در این سامانه امکان مشاهده خرید و فروش‌ها فراهم شده است و با ایجاد شفافیت، مبنای مالیات ستانی قرار می‌گیرد.

منظور افزود: نظام مالیات تلاش می‌کند تا با مالیات ستانی عادلانه نسبت به درآمد و فروش مودیان به رضایت خاطر مودیان دست پیدا کند و حداکثر تکریم نسبت به مودیان صورت گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا