اخبارخودروویژه ها

طرح مشترک خدمات و امداد نوروزی ایران خودرو و سایپا آغاز شد

به گزارش خبرنگار صنعت کار –  بخشی، سخنگوی طرح مشترک خدمات و امداد نوروزی ایران خودرو و سایپا در این مراسم با اشاره به ارایه خدمات استاندارد ، با کیفیت و تضمین شده با بهره گیری از ظرفیت های دو خودروساز و نمایندگی های آن ها در طرح مشترک خدمات و امداد نوروزی اظهار کرد: در این طرح ایران خودرو با ۳۰۶ نمایندگی کشیک در هر روز و سایپا با ۲۱۵ نمایندگی حضور خواهند داشت.
وی با بیان این که ۲۳۰ شهر اصلی تحت پوشش خدمات قرار خواهند گرفت، افزود:  در این طرح ۲۵۰۰ اکیپ شیفت ایران خودرو و ۸۰۰ اکیپ شیفت سایپا در ۱۴۳۱ شهر و روستای تحت پوشش خدمات ارایه خواهند کرد به طوری که تمام جاده های اصلی و فرعی نواصلاتی کشور تحت پوشش قرار داده خواهد شد.
بخشی در تشریح جزییات خدمات ارایه شده در این طرح مشترک تصریح کرد: ارایه خدمات دو شیفت و شیفت طولانی در نمایندگی مراکز پر تردد، افزایش ظرفیت پذیرش شبانه روزی موارد امدادی،تامین سبد قطعات یدکی مورد نیاز نمایندگی ها قبل از اجرای طرح،ایجاد سازو کار ارسال سریع قطعات مورد نیاز نمایندگی و امدادگران و در نهایت ایجاد کشیک ستادی در پشتیبانی فنی و عملیاتی طرح از خدمات پیش بینی شده در این طرح است.
سخنگوی طرح مشترک خدمات و امداد نوروزی ایران خودرو و سایپا برنامه نظارتی مشترک در ایام اجرای طرح را شامل مدیریت عملیات و نتایج به صورت برخط، بازدیدهای حضوری محسوس و نامحسوس، تماس با مشتریان، انجام نظرسنجی میزان رضایت مشتریان و نظارت و پشتیبانی روزانه عنوان کرد.
وی از حضور ناوگان سیار در ۱۰۰ محل استقرار بین شهری به صورت استقرار مشترک به منظور ایجاد حس اتحاد خبر داد و اظهار کرد:  استفاده از بیش از ۳۲ پایگاه ثابت امدادی در سطح کشور به منظور استقرار و ارائه خدمات و استفاده از ظرفیت متقابل جهت ارائه خدمت حمل و برخی خدمات بالینی به مشترکین و غیرمشترکین و پیش بینی نتایج از اهداف اجرای طرح خدمات و امداد نوروزی مشترک است.
به گفته بخشی، پیش بینی می شود در طرح مشترک ۱۳۰ هزار پذیرش خدمات ثابت در نمایندگی ها، بیش از ۱۱۰ هزار پذیرش خدمات سیار توسط امدادگران و ۴۰۰ هزار خدمت در ارایه خدمات ارتباطی صورت گیرد.

آریا با گارانتی ۵ ساله عرضه می شود
محمد علی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز در ادامه این مراسم از عرضه خودرو آریا با گارانتی ۵ ساله خبر داد و گفت: رسالت خودروسازان با توجه به تردد بیش از  ۲۷ میلیون خودرو در جاده های کشور  ارتقای کیفیت خودروها است  در حالی که بخش مهمی از خودروهای موجود در جاده ها گارانتی ندارند بنابراین وظیفه ما افزایش گارانتی خودروها است.
وی با اشاره به افزایش گارانتی خودروها به ۳ سال تاکید کرد : با وجود آن که گارانتی خودروها در دنیا بالا نیست اما باید گارانتی خودروها را  از ۳ سال به ۵ سال افزایش دهیم .
مدیر عامل سایپا در ادامه با اشاره به اینکه رسالت و بقای خودروسازان در کیفیت است ، افزود : رسالت خودروسازان در کیفیت است و باید همه فعالیت شرکت ها در مسیر کیفیت قرار گیرد ،اقدامی که مسلما باعث کاهش هزینه می شود .
تیموری با اشاره به افزایش کیفیت قطعات خاطر نشان کرد :  در سال ۱۴۰۱ شاهد افزایش حدود ۳۰۰ درصد  قطعات با کیفیت به بازار بودیم.
تیموری همچنین با اشاره به مونتاژ ۲۰۰ هزار خودرو چینی در سال اخیر تصریح کرد  : مبلغ ارزی صرف شده برای این خودروها سه هزار میلیارد دلار  بوده،در حالی که  ارزبری خودروهای داخلی با خودروهای مونتاژی قابل مقایسه نیست.
وی در پایان افزود :  سال بعد با عرضه ۱.۵ میلیون خودرو توسط دو شرکت ایران خودرو و سایپا وارد بازار بزرگتری خواهیم شد ضمن آن که برنامه ریزی شده تا گارانتی خودروها نیز  ۳ ساله شود.
هزینه ایاب و ذهاب امداد حذف شد
علیمردان عظیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو
نیز در ادامه این مراسم از رایگان شدن هزینه ایاب و ذهاب نیروهای امدادی در مجموعه ایران خودرو خبر داد و گفت: از این تاریخ به بعد هزینه های محاسبه شده توسط شرکت پرداخت خواهد شد و هزینه ایاب و ذهاب از فاکتور مشتریان حذف می شود.
وی با اشاره به ضرورت جبران زحمت نمایندگی های امدادی که همه ثروت خود را در مسیر ارایه خدمات هزینه کرده اند، گفت: امیدواریم با اصلاح قیمت گذاری دستوری در صنعت خودرو خدمات و زحمات این گروه جبران شود.
وی با تاکید بر این که خدمات پس از فروش مهم ترین وظیفه خودروساز پس از تحویل خودرو است، افزود: لازم است امدادگران به این موضوع توجه کنند که ارایه خدمت و در دسترس بودن برای تک تک افراد بدون در نظر گرفتن جایگاه اجتماعی و سفارش کردن افراد صورت گیرد براین اساس باید برنامه ای داشته باشیم تا این خدمات برای همه افراد قابل دسترس بوده و گستردگی داشته باشد.
عظیمی بر ضرورت در دسترس بودن قطعات تصریح کرد: در دسترس نبودن قطعه از هیچ کس پذیرفته نیست بنابراین باید همه قطعات در دسترس بوده و در کوتاه ترین زمان به دست مردم برسد در غیر این صورت منجر به نارضایتی خواهد شد.
 وی در پایان پیشنهاد کرد تا پس از اتمام طرح با پایش های انجام شده، هر امدادگر خودرو که بهترین خدمات را ارایه دهد، مورد تشویق قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا