اخباربرترصنعت و معدننفت و پتروشیمیویژه ها

دادستان تهران از صدور کیفرخواست مدیران “پتروشیمی رجال” خبر داد

به گزارش صنعت کار –  علی صالحی؛ دادستان تهران گفت: مدیران پتروشیمی رجال، محصولات مورد نیاز کارخانه‌ها را در سال‌های 97، 98 و 99 خارج از ساختار بورس کالا و برخلاف دستورالعمل بازار محصولات پتروشیمی به فروش رساندند.

دادستان تهران ادامه داد: متهمان 18 هزار میلیارد و 325 میلیون ریال فروش غیرمجاز مواد اولیه در بازار آزاد داشته‌اند. اتهام آنها اخلال کلان در نظام تولیدی از طریق فروش غیرمجاز مواد اولیه در بازار آزاد به میزان 128 هزار و و 900 تن مواد پتروشیمی‌ را به مبلغ 18 هزار میلیارد و 325 میلیون ریال است.

وی افزود: این پرونده سه متهم دارد که با اطلاع قبلی و اشراف بر وضعیت بازار، برخلاف دستورالعمل تنظیم بازار محصولات پتروشیمی به عرضه مواد اولیه خارج از شبکه بورس اقدام کردند و از این طریق مبالغ سرشاری به صورت نامشروع از فروش غیرقانونی به دست آوردند.

دادستان تهران با اشاره به اسناد و مدارک این پرونده، تصریح کرد: در سال 97 بازار داخلی به یک‌باره با کمبود مواد اولیه پتروشیمی رو به رو و قیمت طیف وسیعی از کالاها از جمله خودرو، ظروف یک‌بار مصرف، بسته‌بندی کالا، وسایل آزمایشگاهی و پزشکی و مواد ساختمانی که خوراک اولیه‌شان مواد پتروشیمی بود، افزایش یافت.

صالحی بیان کرد: مدیران این شرکت قراردادهای بلندمدتی با مشتریان انعقاد می‌کردند و بر اساس این قراردادها خارج از عرضه بورسی کالا را به فروش می‌رساندند و این در حالی است که این شرکت مطابق دستورالعمل بازار محصولات پتروشیمی ملزم به ارائه محصولات پتروشیمی در بورس بوده‌اند ولی متاسفانه خارج از سامانه، محصولات خود را به فروش رساندند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا