اخبارصنعت و معدنویژه ها

اختلال در صادرات مواد معدنی آفریقای جنوبی

به گزارش صنعت کار –  معدنکاری مدت‌هاست که یک نیروی محرکه مهم در اقتصاد آفریقای جنوبی بوده است، این کشور اگرچه همچنان منبع کلیدی برخی فلزات و مواد خام است با این حال با توجه به چالش‌های عملیاتی در برابر اختلالات ساختاری تولید در سال جاری آسیب دیده است.

در سال 2022 آفریقای جنوبی سهم بزرگی از بازارهای جهانی کالاهای اساسی را به خود اختصاص داد طبق برآوردهای موسسهCRU، معادن این کشور در سال گذشته میلادی 71 درصد از عرضه جهانی پلاتین، 37 درصد از عرضه جهانی سنگ معدن منگنز و 35 درصد از عرضه جهانی پالادیوم را تولید کردند و 8 درصد از بازار جهانی صادرات زغال سنگ حرارتی در سال 2022 را به خود اختصاص دادند.
در حالی که آفریقای جنوبی عرضه‌کننده مهمی در این بازارها است این کشور در سال‌های اخیر برای حفظ سهم بازار خود تلاش کرده است زیرا کمپانی‌های معدنی با اختلالات ساختاری مداوم دست و پنجه نرم می‌کنند.
کاهش ظرفیت در شبکه ریلی آفریقای جنوبی و بنادر آن همچنان توانایی تولیدکنندگان را برای ارسال محصول به بازار کاهش می‌دهد در کنار مسائل حمل و نقل، نااطمینانی در تامین برق، عملیات‌ها در واحدهای ذوب و معادن را محدود می‌کند و به طور قابل توجهی بر تولیدکنندگان فلزات گرانبها و فلزات اساسی تأثیر می‌گذارد. از سوی دیگر رکود اقتصادی در مواجهه با بادهای مخالف اقتصاد جهانی بر اقتصاد گسترده‌تر آفریقای جنوبی و در نتیجه تولیدکنندگان کالاهای اساسی در این کشور تأثیر می‌گذارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا