اخباربرترخودروویژه ها

اعلام قيمت پايه محصولات گروه خودروسازی سايپا/ افزايش قيمت سايپا حداقلی است

به گزارش صنعت کار –  گروه خودروسازی سایپا بر اساس مصوبه شورای رقابت و با هدف افزایش تولید و ارتقاء كیفیت محصولات در جهت رضایتمندی خریداران محصولات این مجموعه، مجوز تغییر بیش از10درصد در نرخ فروش محصولات خود را دریافت كرد.

گروه خودروسازی سایپا با در نظر گرفتن شعار سال”مهار تورم و رشد تولید” سعی كرده كه میزان افزایش قیمت محصولات را حداقلی در نظر بگیرید تا آحاد جامعه امكان خرید محصولات گروه خودروسازی سایپا را داشته باشند، بدین جهت گروه خودروسازی سایپا در نظر دارد با بهبود مستمر شاخص های نیروی انسانی، اثربخشی ماشین آلات و كاهش قیمت خریدهای خارجی در هزینه های خود صرفه جویی كند.

موافقت شورای رقابت با اصلاح قیمت ها در حالی اتفاق افتاده كه آخرین افزایش قیمت خودرو مربوط به آذر سال ۱۴۰۰ بود و سال گذشته قیمت کارخانه‌ای هیچكدام از خودروهای سایپا افزایش پیدا نكرد و این امر به رغم رشد قیمت مواد اولیه بود.

سال گذشته با وجود آنكه قیمت خودرو اصلاح نشد و گروه خودروسازی سایپا سه خودروی تیبا1، تیبا2 و ساینا را از خطوط تولید خود كنار گذاشت، در مقایسه با سال 1400، رشد تولید 20 درصد (474 هزار و 454 دستگاه خودرو در سال 1401 تولید شده است) بوده است و همچنین در هفته اول فروردین سال جاری  در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تولید خودرو 32 درصد افزایش یافت.

شورای قابت و سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان ۵ ماه قبل از شروع سال 1402 کار کارشناسی در مورد قیمت خودرو را انجام دادند و بر این اساس مبنای قیمت گذاری آنها گزارش نیمه نخست سال ۱۴۰۱ خودروسازان بود.

بر این اساس باید عنوان كرد كه به قیمت‌های پایه اعلام شده در جدول پیش رو، بایستی ۶ درصد مالیات ارزش افزوده، ۳ درصد عوارض شهرداری، ۲.۵ درصد مالیات هوای پاک، یک درصد مالیات ماده ۳۰ قانون مالیات ارزش افزوده و یک درصد مالیات شماره‌گذاری و همچنین چهار میلیون و ۲۵۰ هزار تومان از بابت بیمه شخص ثالث و ۶۰۰ هزار تومان خدمات شماره‌گذاری، پست و نصب پلاک اضافه شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا