اخبارتاپنفت و پتروشیمیویژه ها

تحریم مانع رشد صادرات پتروشیمی نخواهد شد

به گزارش “صنعت کار، رضا نوروززاده مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی پیش از ظهر امروز در نشست «تعامل و انطباق هوشمندانه صنعت پتروشیمی با رسانه» در جمع خبرنگاران گفت:کار خبرنگاری کاری بسیار حساس و در عین حال تاثیر گذار است و تنها از این راه می توان با فساد مبارزه کرد و چنتنچه به خبرنگار بها داده شود می توان در مبارزه با فساد بسیار موفق عمل کرد.

وی ادامه داد : در جامعه ای که خبرنگارانش آزاد تر به کار می پردازند پیشرفت های بیشتری صورت می گیرد.

معاون وزیر نفت همچنین در خصوص ارز صادراتی پتروشیمی ها که این روزها یکی از مباحث داغ حوزه اقتصاد کشور است نیز گفت:بر اساس پیش بینی ها ارزهای صادراتی پتروشیمی به ماهی یک میلیارد دلار خواهد خواهد رسید که بر این منوال بخشی از این مبلغ به خرید تجهیزات و کاتالیست ها و نیازهای دیگر صنعت پتروشیمی هزینه می شود و الباقی به اقتصاد کشور تزریق خواهد شد.
معاون وزیر نفت درباره نرخ خوراک پتروشیمی ها گفت: قیمت فعلی نرخ خوراک پتروشیمی ها 3800 تومان است اما نرخ ارزی که پتروشیمی ها به بازار عرضه می کنند بر اساس وضعیت بازار ثانویه است؛ اینکه با این ارز چه اقدامی شود، بر اساس سیاست های بانک مرکزی است.
وی درباره تحریم های جدید علیه پتروشیمی بیان داشت: بر اساس تجربه های گذشته، باید خود را برای رویارویی با تحریم ها آماده کنیم.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اضافه کرد: باید روابط خارجی ایران با سایر کشورها گسترش یابد تا آمریکا نتواند علیه ایران اجماع جهانی ایجاد کند.
نوروززاده ادامه داد: همچنین باید از ظرفیت های منابع داخلی و انسانی خود به شکلی استفاده کنیم که آسیب ها به کمترین میزان برسد.
وی افزود: در کشور توانمندی های زیادی وجود دارد و آمادگی کامل را داریم تا در مقابل فشارها، آسیبی نبینیم.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: پارسال 12 میلیارد دلار صادرات پتروشیمی داشتیم و با توجه به روابطی که با دنیا داریم، نگرانی از بابت صادرات امسال نداریم.
 تولید ذلیل شده است
بر اساس این گزارش همچنین احمد مهدوی ابهری دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی نیز در این جلسه گفت:ما در تمام سال های گذشته از توطئه های دشمنان در امان نبودیم و حالا نیز رسالت خبرنگاری در این است که در این میان نباید بگذاریم تصاویر منفی بر جامعه ما حاکم شود و باید از موفقیت ها هم سخن بگوییم.

وی ادامه داد:در همین موضوع برجام موجود دیوانه ای بنام ترامپ آمده و همه چیز را به هم ریخته، اما نباید از یاد ببریم که در روزگاری نه چندان دور همه تحریم ها و فشارهای وارده به کشور ما از سوی سازمان ملل متحد به ما دیکته می شد در حالی که حالا دیگر اینطور نیست و ما به همه دنیا ثابت کردیم که اهل گفتگو وصلح هستیم  و به توافق خود پایبند بوده ایم.

مهدوی ابهری همچنین به ظرفیت های صنعت پتروشیمی اشاره کرد و ادامه داد: نرخ خوراک پتروشیمی ایران، اکنون جزو گران ترین ها در دنیاست.
وی آماده نبودن ظرفیت های بخش تولید در کشور را یادآور شد و بیان داشت: بخش تولید در کشور ما با مشکلات زیادی مواجه است و به آن به اندازه کافی اهمیت داده نمی شود.
دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی اضافه کرد:اگر می بیند این میزان نقدینگی به سوی تولید نمی رود بخاطر این است که نفس تولید بریده است و تولید به موجودی مرده تبدیل  و ذلیل شده است.

فرزین سوادکوهی:خبرنگار سرویس نفت و انرژی “صنعت کار”

انتهای پیام/

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا