اخبارنفت و پتروشیمیویژه ها

آب جدیدی برای انتقال به تهران موجود نیست

به‌گزارش “صنعت کار”، محمدرضا بختیاری در نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری بین آبفای استان تهران، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و آب منطقه‌ای تهران،راه چاره کم آبی را بهره‌وری و صرفه‌جویی ذکر کرد و افزود: بخشی از مشکلات حوزه آب به خشکسالی و شرایط اقلیمی کشور مربوط می شود، اما بخش زیادی از این مشکلات ناشی از بی‌توجهی همه افراد جامعه ناشی شده است.
وی ابراز امیدواری کرد: این تفاهم‌نامه نتیجه بخش باشد و از ظرفیت‌ها و بسترهای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بهره گیری شود .
بختیاری تصریح کرد: لازم است با مردم گفت ‌وگو انجام شود و واقعیات موجود را برای آنها بازگو نماییم و تحقق این مهم موجب خواهد شد تا مردم مصرف را کنترل ‌‌کنند.
وی بانوان را مدیران مصرف و کنترل آب در خانه‌ معرفی کرد و گفت: بخشی از جامعه آگاهی دارد و از افراد پرمصرف بازخواست می‌کنند، اما فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی این مطالبه‌گری باید به همه افراد جامعه تسری پیدا کند.

گرانی تولید آب
بختیاری افزود: مردم باید بدانند که تولید آب کار بسیار پرزحمت و گرانی است و برای تامین و تولید هر مترمکعب آب 2 هزار و 500 تومان هزینه می شود، اما 600 تومان از مشترک دریافت و سه‌چهارم هزینه تولید آب را دولت در قالب یارانه پرداخت می کند.
وی گفت: بارندگی‌های اردیبشهت‌ تهران مانع از جیره‌بندی آب شد و در بسیاری از نقاط تهران به نقطه سربه‌سر آبی رسیدیم و کمبود ذخایر برف، موجب کاهش تولید برق و قطع آن و سپس منجر به قطع آب در برخی نقاط تهران شد.
تفاهم‌نامه همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری در زمینه اصلاح الگوی مصرف آب به امضای «محمدرضا بختیاری» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، «سعید اوحدی» رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و «مهدی فروغی» مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران رسید.
براساس این تفاهم‌نامه، سه طرف متعهد شدند، با ایجاد ارتباط، تبادل اطلاعات، اشتراک، هم افزایی دانش و بهره‌گیری از ظرفیت و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، تقویت نقش‌آفرینی مدیریت فرهنگی تهران، استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات فرهنگی و تبلیغی سازمان فرهنگی هنری شهرداری، برای توسعه و ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مدیریت مصرف، همکاری کنند.
بر اساس این گزارش، نوزدهم اردیبهشت 1391 آب منطقه ای تهران اعلام کرد: طرح انتقال آب خزر به مرکز ایران از روزهای آخر فروردین‌ماه کلید خورده است تا آب دریای خزر را به مقاصد تشنه خود برساند، همزمان پروژه دیگری برای انتقال آب از سرچشمه‌های شمال کشور به تهران و شهرهای اطراف در دست پیگیری بود.
براساس طرحی که شرکت آب منطقه‌ای تهران داشت، آب سرچشمه‌های شمال کوهستان البرز و منطقه خزر به تهران انتقال پیدا کند و در واقع آب از ارتفاع‌های 2 هزار و سه هزار متری البرز شمالی و منابع آبی سردآب‌رود و چالوس برای مصرف در استان‌های تهران، البرز و قزوین (مناطق جنوبی کوهستان البرز) قرار بود انتقال پیدا کند.
منبع:ایرنا
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا