اخبارصنعت و معدنویژه ها

رونق صنعتی و کشاورزی استان کرمان مرهون حمایت‌های بی‌دریغ شرکت مس است

به گزارش صنعت کار – اله‌داد محمدی دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان و مدیر شعب بانک کشاورزی استان کرمان با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی بانک های استان کرمان که با حضور مهندس حسن زاده سرپرست معاونت امور اقتصادی استان کرمان و مدیران بانک‌های استان صورت گرفت، گفت: همواره عملکرد مثبت شرکت مس در استان کرمان قابل تقدیر و تشکر بوده است.

وی با اشاره به تمرکز منابع از سوی شرکت ملی مس در استان کرمان، آن‌ را نشان حسن نیت این شرکت بزرگ صنعتی و معدنی قلمداد کرد و افزود: سهم شرکت ملی مس در این زمینه به نسبت سایر شرکت های صنعتی و معدنی، سهم قابل ملاحظه‌ای بوده است.‌

دبیر هماهنگی کمیسیون‌های بانک‌های استان کرمان ادامه داد: یکی از موضوعات مطرح شده در این جلسه، رشد 35 درصدی در پرداخت تسهیلات به مردم استان نسبت به سال قبل توسط بانک ها بود که این مهم با مساعدت شرکت ملی مس صورت گرفت.

محمدی‌ با اشاره به مسئله سرمازدگی و خسارات وارد شده به باغات استان و محصولات کشاورزی، تاکید کرد: اگر شرکت ملی مس کمک نمی‌کرد قطعا شرمنده مردم می شدیم، اما با درایت دکتر رستمی مدیرعامل شرکت مس و دکتر فداکار استاندار محترم و تمرکز منابع در بانک کشاورزی توانستیم با پرداخت به موقع تسهیلات به مردم کمک کنیم.

وی تصریح کرد: هنگام پرداخت تسهیلات در شعبات نیز یادآور شدیم با مساعدت شرکت ملی مس بود که توانستیم این اقدام را انجام دهیم.

محمدی اظهار کرد: به خاطر این اقدامات، از دکتر رستمی به دلیل اثرگذاری مثبتی که سال گذشته در استان کرمان داشتند دعوت شد تا در جمع مدیران بانک های استان حضور داشته و در جریان گزارش وضعیت بانک های استان قرار گیرند و همچنان با تزریق منابع مالی در سال جاری سیستم بانکی استان مجددا از مساعدت های لازم برخوردار شوند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان کرمان با اشاره به اینکه گزارش بانک های استان حاکی از عملکرد ارزشمند و مثبت شرکت ملی مس در زمینه تزریق منابع بوده است، تصریح کرد: حجم قابل ملاحظه‌ای از منابع مالی مس عملا در بانک های استان کرمان متمرکز شده است.

محمدی با اشاره به خروج بخشی از نقدینگی ملی مس در سال گذشته یادآور شد: همچنین در پایان سال بخشی از منابع بر اساس تکالیفی که دولت در خصوص پرداخت سهام عدالت بر عهده شرکت مس گذاشته است منابع مالی منتقل شد، که عملا خارج از اراده این شرکت بود.

وی با بیان اینکه از دکتر رستمی تشکر می کنم که با وجود دغدغه های بسیار و مشغله فراوان در این جلسه حضور یافتند و نظراتی را پیرامون افزایش تعاملات فی‌مابین عنوان کردند، اظهار کرد: انشالله هم شرکت مس از ظرفیت بانک های استان برخوردار شود و کما فی السابق بانک های استان از پتانسیل این شرکت در راستای خدمت رسانی به منطقه و مردم بهره مند شوند.همچنین امیدواریم در صورت مساعدت شرکت مس در سال جاری نقدینگی حاصل از فروش شرکت مس در استان کرمان نیز لحاظ گردد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا