اخباربرترصنعت و معدنویژه ها

افزایش 8.7 درصدی تولید زغال سنگ هند در آوریل 2023/ اهداف دولت برای کاهش وابستگی به واردات

به گزارش صنعت کار –  میزان تولید زغال سنگ هند طی آوریل 2023 میلادی به 73 میلیون و 20 هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته(67 میلیون و 80 هزار تن) رشد 8.67 درصدی نشان می دهد.

در این میان، شرکت بزرگ زغال سنگ هندcoal India 57 میلیون و 570 هزار تن زغال سنگ طی آوریل سال جاری تولید کرد که حاکی از افزایش 7.7 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 2022 میلادی است.

این افزایش تولید حاصل تلاش دولت برای رشد تولید داخلی زغال سنگ به منظور تامین نیاز کشور و کاهش وابستگی به وارادات این محصول عنوان شده است.

رشد 12 درصدی ارسال زغال سنگ

این در حالی است که میزان ارسال زغال سنگ این کشور نیز از 71 میلیون و 990 هزار تن در آوریل 2022 میلادی با رشد 11.76 درصدی به 80 میلیون و 450 هزار تن در آوریل 2023 میلادی افزایش یافت.

هند دومین مصرف کننده بزرگ زغال سنگ جهان به شمار می رود و رشد تولید زغال سنگ در این کشور می تواند اثرات مثبتی در بخش انرژی هند داشته باشد. دولت هند سرمایه گذاری های بزرگی جهت رشد تولید زغال سنگ در کشور انجام داده است که انتظار می رود اشتغالزایی و رشد اقتصادی را به دنبال داشته باشد.

این در حالی است که همزمان با رشد تولید این ماده معدنی، نگرانی ها از اثرات محیط زیستی و خطرات جانی مرتبط با معدنکاری و استفاده از زغال سنگ نیز افزایش می یابد. بنابراین دولت هند اهدافی را برای کاهش اثرات زیست محیطی معدنکاری زغال سنگ تعیین کرده است، اگرچه هنوز برای دستیابی به آنها راهی طولانی در پیش دارد.

به طور کلی، رکورد تولید زغال سنگ هند طی آوریل سال جاری میلادی اگرچه گامی مثبت در توسعه بخش انرژی کشور است اما نیاز به رویکردی مناسب برای تضمین تولید پایدار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا