اخبارخودروصنعت و معدنویژه ها

راه اندازی خط تولید موتور ME16 تبدیل تحریم به نماد خودباوری است

به گزارش صنعت کار – به نقل از روابط عمومی مگاموتور، کیومرث مبلغ ناصری ضمن بیان این مطلب افزود: راه اندازی و افتتاح این خط حاصل تلاش متخصصان و مهندسان ایرانی، عزم راسخ، اراده و تفکر مهندسی به منظور بهره مندی از ظرفیت های بالقوه است.

راه اندازی خط تولید موتور ME16 تبدیل تحریم به نماد خودباوری است

او افزود: در پی حمایت گروه خودروسازی سایپا با تغییر و ترکیب خطوط تولید موجود تحریمی، موتوری به مراتب با کیفیت تر و مدرن تر به نام ME16  ظرف مدت 8 ماه در مدار تولید قرار گرفت.

او تاکید کرد: تولید و افتتاح این خط با عمق ساخت داخل بیش از 90 درصد، وابستگی به واردات را نیز کاهش داده است؛ همچنین این اقدام ارزشمند ضمن بی اثر کردن تحریم ها، سرمایه گذاری راکد را نیز به مولد ثروت تبدیل کرده است و نشان دهنده استعداد و ظرفیت بالای علمی و فنی متخصصان و مهندسان مگاموتور است.

مبلغ ناصری در ادامه به نتیجه این موفقیت اشاره کرد و گفت: حاصل این رویکرد ورود به نسل جدید موتورها و تولید اولین موتور 16 سوپاپ به عنوان یکی از نیازهای گروه خودروسازی سایپا است.

او افزود: ارز بری تولید این محصول با اتکا به زنجیره تامین داخل کشور به شدت کاهش یافته است و همچنین افزایش توان تولید موتور روزانه به بیش از 600 دستگاه از دیگر نتایج این پروژه است که به ظرفیت های تولید گروه خودروسازی سایپا افزوده می شود.

مدیرعامل مگاموتور در ادامه به ویژگی مدرن ترین خط مونتاژ موتور کشور اشاره کرد و گفت: دارا بودن ویژگی های فنی و کیفی ممتاز، خطا ناپذیر بودن فرآیندهای کلیدی و دقت های کیفی به همراه اتوماسیون سطح بالا از دیگر ویژگی های این خط است.

مبلغ ناصری در بخشی دیگر از گفتگوی خود گفت: محصول تولید شده توسط مگاموتور در حال سپری کردن آزمون های تست بر روی خودرو می باشد که پس از اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح با سرعت به تولید انبوه خواهند رسید.

او افزود: در نیمه دوم سال 1402 بخشی از محصولات جدید گروه خودروسازی سایپا با موتور 16 سوپاپ مگاموتور وارد بازار می شود.

مدیرعامل مگاموتور در پایان به بازارهای هدف این محصول اشاره کرد و تاکید کرد: موتور تولید شده یک محصول به روز و شناخته شده در دنیا است که از استانداردهای سطح بالا با مصرف سوخت پایین برخوردار است؛ به همین دلیل بازارهای صادراتی بسیار خوبی برای این محصول پیش بینی می شود از جمله یکی از این بازارهای هدف، کشور روسیه است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا