اخبارصنعت و معدنگوناگونویژه ها

راهنمای خرید کمد بایگانی ریلی (صنایع فلزی مهر)

به گزارش صنعت کار، لزوم استفاده از کمد بایگانی در سازمان ها دیگر بر هیچکس پوشیده نیست، استفاده از کمد بایگانی ریلی موجب ایجاد نظم و حفظ انضباط در کارها میشود، اما سوالی که بیشترین پرسش را دارد این است که چرا به کمد بایگانی ریلی نیاز داریم و چه نوع از کمد بایگانی ریلی برای ما و سازمان ما مناسب است ؟ در این مقاله به پرسش های بالا پاسخ داده ایم با ما همراه باشید تا بتوانید پاسخ سوالات خود را بیابید.

اول از همه چرا به کمد بایگانی ریلی نیاز داریم؟

برای این که درک بهتر و مشخص تری از دلیل نیاز داشتن به کمد بایگانی ریلی در محیط های کاری داشته باشیم بهتر است توضیح مختصری از اینکه کمد بایگانی چیست و چرا به کمد بایگانی ریلی نیاز داریم داشته باشیم .
کمد بایگانی وسیله ای است که برای سازماندهی، نگهداری و بایگانی مدارک، اسناد و فایل های مهم در انواع سازمان ها و دفاتر اداری مورد استفاده قرار می گیرد.
از بزرگ ترین شرکت ها و هلدینگ ها تا مشاغل کوچک و نوپا، هر کسب و کاری برای کارآمدی بیشتر و بهتر، همچنین حفظ امنیت اسناد و مدارک پیش از هر چیز نیاز به قانون مندی و نظم دارد. یکی از اصولی که مدیران موفق در سازمان ها و کسب و کارهایشان سرلوحه خود قرار می دهند، نظم است.
ثابت شده است که سازماندهی امور و داشتن نظم در محیط های کاری از اتلاف وقت و هزینه به طرز چشمگیری جلوگیری می کند. در اخرین تحقیقی که از کارمندان یک اداره صورت گرفته است اظهار شده است که 49% از کارمندان اداری زمان زیادی را صرف دسترسی و پیدا کردن اسناد و مدارک میکنند .این نتیجه نشان دهنده ی این است که چقدر در تایم کاری اتلاف وقت انجام میشود پس ایجاد یک سیستم نظم دهی کارامد مانند کمد بایگانی ریلی میتواند چنین مشکلاتی را در سازمان حل کند.

چه نوع کمد بایگانی برای شما مناسب تر است ؟

از گام های اول برای تاسیس یک سیستم بایگانی مناسب یافتن کمد بایگانی ریلی مناسب است. توجه داشته باشید کمدی انتخاب کنید که بتواند انتظارات شما را تامین کند، انتظاراتی که الان و یا اینده ممکن است در سازمان شما پیش بیاید. زیرا در حالی که بسیاری از صنایع بیشتر و بیشتر به سمت سیستم‌های بدون کاغذ حرکت می‌کنند؛ در برخی موارد، برخی از بخش‌ها و شرکت‌ها همیشه باید نمونه ‌ای از نسخه‌های فیزیکی را بایگانی کنند. به ‌طور خلاصه نوع مناسب کمد بایگانی و خرید کمد اداری به عوامل مختلفی از جمله اندازه، نوع، ایمنی، امنیت و ظاهر آن بستگی دارد. درباره اندازه که همه چیز به حجم اسناد شما بستگی دارد. در زمینه نوع نیز در بخش‌های بعدی توضیحات بیشتری خواهیم داد. اگر بخواهیم کمد بایگانی مناسبی را برای خود خریداری کنید به دیگر نکات مهم از جمله امنیت ، ایمنی و حتی زیبایی در ساخت و طراحی توجه کنید .

توجه به امنیت

از نظر امنیت باید وجود اسناد محرمانه را بررسی کنید. در این شرایط یک کمد بایگانی قفل دار بهترین گزینه است. این ویژگی همیشه گنجانده نشده است؛ بنابراین اگر برای شما مهم است؛ قبل از خرید آن را بررسی کنید.

اول ایمنی بعد کار

از نظر ایمنی، مهم‌ترین نکته ایمنی کمد بایگانی ریلی در برابر آتش‌سوزی است. باید از خود بپرسید که اسناد شما چقدر حساس یا ارزشمند است؟ اگر مهم و غیرقابل تعویض است؛ باید پول بیشتری را خرج یک کمد بایگانی نسوز کنید؛ که احتمالا در برابر آب و سرقت نیز مقاوم خواهد بود.
زیبایی در طراحی و ساخت

در نهایت این زیبایی است که شما را برای خرید ترغیب میکند، کمد بایگانی ریلی شما قرار است در محیط کاری نقش یکی از اجزای دکوراسیون را ایفا کند.
در نهایت زیبایی ظاهر معیار مهم دیگری برای انتخاب کمد بایگانی است. البته شاید این موضوع چندان اهمیتی نداشته باشد؛ اگر به یک کمد کاربردی در اتاق پشتی نیاز دارید. اما اگر کمد شما فضای قابل توجهی را در دفتر شما یا فضایی که مشتریان در آن حضور دارند اشغال کند؛ داشتن ظاهری زیبا و هماهنگ با محیط مهم می‌شود.
علاوه بر موارد گفته شده چیزهای زیاد دیگری نیز برای در نظر گرفتن وجود دارد. در ادامه درباره این موارد صحبت می‌کنیم؛ تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

انواع کمد بایگانی

کمد بایگانی ریلی انواع مختلفی دارد این مدل ها شامل: عمودی ، متحرک و قفسه باز در ادامه به جزئیات هر کدام خواهیم پرداخت .

کمدهای جانبی

این مدل‌ها را اغلب در محیط‌های اداری بزرگ می‌بینید؛ زیرا دارای کشوهای متعدد هستند؛ می‌توانند اسناد بیشتری را در خود جای دهند؛ و اغلب دارای ویژگی‌های ایمنی ضد افتادن هستند؛ تا اطمینان حاصل شود که می‌توانید کشوها را تا انتها بیرون بکشید؛ بدون اینکه کابینت را از دیوار جدا کنید.
کمد بایگانی عمودی

این کمد ها فضای کمتری را اشغال میکنند که ممکن است عامل مهمی برای انتخاب شدن در فضاهای کوچک به ویژه اداراتی با متراژهای کوچک باشد اینمدل ها کشوهای بسیار زیادی دارند و در دفاتر یا محیط های کاری کوچک تر قابل استفاده اند.
کمدهای بایگانی متحرک

مدل‌های متحرک دقیقا همان چیزی است که به نظر می‌رسند. آنها به‌راحتی از فضایی به فضای دیگر منتقل می‌شوند؛ و برای افرادی که در یک نقطه نمی‌مانند؛ اما همیشه نیاز به دسترسی به فایل‌ها دارند بسیار عالی هستند.

قفسه‌های باز

این مدل‌ها شبیه به قفسه کتاب هستند در این مدل به جای قرار دادن فایل‌ها در کشوها، این قفسه‌ها را با پوشه‌ها و کلاسورها پر می‌کنید.

ویژگی کمد بایگانی ریلی خوب

تمام اسناد و مدارکی که به مرحله بایگانی می‌رسد حتما از درجه امنیت بالایی در زمینه خودش برخوردار است، به همین منظور این کمدها معمولا به قفل مجهز هستند تا شما از اطلاعات خود به خوبی مراقبت کنید تا دسترسی باقی کارکنان شرکت به آن‌ها محدود شود. پس در درجه اول برای خرید کمد بایگانی ریلی به امنیت آن فکر می‌کنیم تا افشای راز صورت نگیرد. یکی دیگر از ویژگی‌های خرید خوب برای کمد بایگانی، مقاومت آن در برابر ضربه و رطوبت است. شما ممکن است یک کمد را تا چند سال در فضای کاری خود نگه دارید. بنابراین لازم است هزینه‌ای که برای خرید کمد می‌پردازید، به صرفه باشد. کمد اداری انتخابی شما باید دارای طبقه‌بندی‌های مناسب باشد. ممکن است این طبقه‌بندی به صورت کشو باشد و یا قفسه. به هر حال باید فضای کافی برای قرارگیری زونکن‌ها داشته باشد. حتی بهتر است کمدهای اداری دارای چرخ باشند تا در مواقع لزوم به راحتی آن‌ها را جابجا کنید. همچنین چرخ‌های آن دارای ضامن‌هایی باشد که در جای خود ثابت شوند. با این کار از تکان خوردن و جابجایی کمد جلوگیری می‌شود.

کمد بایگانی ریلی با چه جنسی سفارش دهیم؟

کمدها با جنس‌های متنوعی در بازار آماده فروش هستند. اما شما با توجه به بودجه، سلیقه و کاربرد آن‌ها می‌توانید یک سفارش منحصربه ‌فرد داشته باشید. بیایید کمی با متریال‌های کمد آشنا شویم. کمدهای فلزی محکم و با دوام هستند. اجازه عبور رطوبت به داخل را نمی‌دهند. اما در رنگ‌های محدودی تولید می‎شوند. بنابراین اگر رنگ این کمدها چندان برای شما فرقی نداشته باشد می‌توانید کمدهای فلزی در رنگ‎های سفید، خاکستری و مشکی داشته باشید.
کمدهای چوبی طرفداران زیادی دارد. در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع ساخته می‌شوند و به راحتی با دکوراسیون اداری شما قابلیت ست شدن دارند. در مواقعی که هماهنگی بین وسایل برای شرکت شما مهم باشد می‌توانید از این نوع کمدهای ریلی سفارش دهید. نوع دیگری از کمدهای بایگانی هستند که از جنس پلاستیک ساخته می‌شوند. مقاومت قابل قبولی دارند اما دوام زیادی برای زونکن‌های زیاد ندارند. این مدل از کمد در طرح و رنگ متنوعی ساخته می‌شود اما برای فضاهای بزرگ اداری مناسب نیستند.

جمع بندی

شما میتوانید انواع کمد بایگانی ریلی را از صنایع فلزی مهر با بالاترین کیفیت و در سریعترین زمان ممکن سفارش دهید.همچنین صنایع فلزی مهر با بیش از سه دهه فعالیت در زمینه ی تولیدات فلزی از باسابقه ترین و معتمد ترین ها در صنعت است راه های ارتباطی با صنایع فلزی مهر از طریق شماره های 09129676087 _ 09125239166 میباشد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا