اخبارچند رسانه ای

سوته در خانه باسلوق درست کن، طرز تهیه باسلوق

به گزارش صنعت کار، از باسلوق به عنوان یکی شیرینی‌های مجلسی نیز استفادهمی‌کنند و شما می‌توانید آن‌ها را در مهمانی‌های خود استفاده نمایید و در عیدهای مختلف مانند عید نوروز و شب یلدا آن‌ها را درسفره‌ خود قرار دهید. باسلوق سنتی به رنگ سفید است که با افزودن رنگ‌‌هایی به آن می‌توانید باسلوق هایی با رنگ‌های مختلفتهیه نمایند. حال اگر قصد دارید یک باسلوق خوشمزه برای خود تهیه کنید می‌توانید آن را در ادامه به همراه نکات آن مشاهده کنید.

مواد اولیه باسلوق گردویی

باسلوق گردویی یکی از انواع باسلوق های خوشمزه‌ای است کهشما حتما آن را تاکنون از بازار خریداری کرده‌اید. این باسلوقعلاوه بر عطر و طعم عالی می‌تواند فواید زیادی برای بدن داشتهباشد و همه افراد از نوزادان تا بزرگسال می‌توانند از آن میلکنند.

به همین دلیل اگر تمایل به تهیه باسلوق داشته باشید می‌توانیدنمونه باسلوق گردویی آن را در خانه درست کنید که برای تهیه آنبه مواد زیر نیاز دارید.

مواد لازم باسلوق گردویی

مغز گردو

۱۰ عدد

پودر نارگیل

به مقدار کافی

پودر ژلاتین

۲ قاشق غذاخوری

آب سرد

یک سوم پیمانه

نشاسته گل

۱ پیمانه

آب

۲ پیمانه

وانیل

نصف قاشق چایخوری

پودر هل

یک چهارم قاشق چایخوری

شکر

یک و نیم پیمانه

گلاب

نصف پیمانه

کره

۲۵ گرم

گلوکز مایع (اختیاری)

۱ تا ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه باسلوق گردویی

برای تهیه باسلوق گردویی باید مراحل زیر را بعد از فراهم کردنمواد اولیه انجام دهید.

مرحله 1

پودر ژلاتین را در درون یک ظرف قرار دهید و آب سرد (در صورتتمایل می‌توانید برای خوشمزه‌تر کردن باسلوق به جای آب سرد از آبمیوه سرد نیز استفاده نمایید.) را به آن اضافه کنید. حالا بایدآن‌ها را به هم بزنید تا ژلاتین بافت شنی به خود بگیرد.

مرحله 2

یک کاسه مناسب برای خود انتخاب کنید و در داخل آن نشاستهگل را به همراه آب بریزید. آن‌ها را با هم ترکیب کرده و پودر هل را به آن اضافه نمایید. دوباره مواد داخل کاسه را هم زده و یک تابهمناسب روی حرارت قرار ‌دهید.

مرحله 3

در این بخش از تهیه باسلوق گردو، شما باید مخلوط نشاسته را ازصافی رد کنید تا صاف و یکدست شود. حالا آن‌ها را در درونتابه قرار داده و به مدت 30 دقیقه روی شعله ملایم هم بزنید.

مرحله 4

بعد از آن که مخلوط نشاسته به حد کافی غلیظ شد به آن گلاباضافه کنید و دوباره آن‌ها را به هم بزنید تا مواد داخل تابه یکدست شود. در ادامه پودر ژلاتین را به آن اضافه کنید تا موادداخل تابه شفاف و روشن شود.

مرحله 5

در این بخش از تهیه باسلوق گردویی کره را به آن اضافه نمایید وآن را خوب به هم بزنید تا کره ذوب شود. برای این که باسلوق شماحالت کششانی به خود بگیرد و شفاف شود به آن گلوکز مایعاضافه کنید و مواد را همچنان روی شعله ملایم به هم بزنید.

مرحله 6

وقتی مواد باسلوق شما مانند حلوا جمع شد باید آن را از رویشعله حرارت بردارید و اجازه دهید که مواد باسلوق خنک شود. بعد از آن مواد باسلوق را روی قیف یکبار مصرف یا نایلون فریزربریزید و یک کاسه مناسب انتخاب نمایید.

مرحله 7

پودر نارگیل خود را در درون کاسه ریخته و یک حفره در میان آن‌هاایجاد کنید. پوست گردو را از آن جدا کرده و مغز گردو را از وسطنصف کنید.

مرحله 8

در درون حفره یک گردو را به صورت برعکس قرار دهید و به اندازهیک گردو از مایع باسلوق را برداشته و در درون حفره قرار دهید.برای برداشتن مایع باسلوق حتما ابتدا دست‌های خود را چربنمایید. بعد از آن پودر نارگیل را به همه قسمت‌های آن بپاشید وباسلوق را به پودر نارگیل آغشته کنید. حالا باسلوق را از کاسهجدا کرده و در درون یک ظرف قرار دهید.

مرحله 9

وقتی همه باسلوق ها را طبق مراحل بالا درست کردید و مایع شما تمام شد به مدت یک ساعت آن‌ها را در درون یخچال قرار دهید تاسفت شوند و خودشان را بگیرند. یک ظرف برای قرار دادن باسلوقها انتخاب کرده و این شیرینی‌ها را در درون آن قرار دهید.

نکات مهم در تهیه باسلوق

رعایت برخی از نکات در تهیه باسلوق به شما کمک می‌کند تا اینشیرینی را با عطر و طعم عالی استفاده کنید که در ادامه به چندمورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

تهیه باسلوق رنگی

اگر دوست دارید باسلوق های رنگی در رنگ‌های متفاوت داشتهباشید باید از پودر ژله با رنگ‌های مختلف استفاده کنید. پودر ژلهرا زمانی به آن اضافه نمایید که در مراحل پایانی قرار دارید ومی‌خواهید شعله اجاق گاز را خاموش کنید. لذا در مراحل ابتداییپخت باسلوق به هیچ وجه به آن پودر ژله اضافه نکنید. برای این کهرنگ باسلوق های شما خوش رنگ باشند بهتر است از پودرژله‌های پر رنگ و تیره استفاده نمایید.

کشدار کردن باسلوق

اگر دوست دارید باسلوق های شما حالت کشسانی زیادی داشته باشند و مانند ژله شوند می‌توانید به آن پودر ژلاتین اضافه کنید.اگر شما برای مواد بالا یک قاشق بیشتر پودر ژلاتین اضافه کنید می‌توانید باسلوق با حالت کشسانی بیشتری تهیه نمایید.

علت بد طعم شدن باسلوق

باسلوق، یکی از شیرینی‌هایی است که اگر شما در آن تمامنکات ذکر شده را به دقت رعایت نکنید می‌تواند عطر و طعمنامطبوعی به خود بگیرد و باعث شود که زحمات شما هدر برود.

یکی از دلایلی که باعث می‌شود باسلوق شما بد طعم شود حرارتبالای اجاق گاز است که اگر در آن مواد داخل تابه را روی حرارت بالا قرار دهید عطر و طعم خامی نشاسته از بین نرفته و می‌تواندطعم باسلوق شما را نامطبوع کند. پس برای این که بتوانیدباسلوق خوشمزه‌ای تهیه کنید حتما حرارت شعله را کم کنید.

مخلوط کردن باسلوق با مغزها

شما برای این که بتوانید باسلوق های خود را خوشمزه کنید علاوهبر روی باسلوق می‌توانید در داخل آن نیز مغز قرار دهید و برای این کار از مغزهای مختلفی استفاده کنید. دقت کنید که مغزهایشما کاملا تمیز و بدون پوست باشند تا ظاهر باسلوق شما راخراب نکنند.

برای تهیه این کار می‌توانید قبل از این که مواد را در داخل قیف یک بار مصرف یا نایلون فریزر قرار دهید آن‌ها را با مغزها خوب ترکیب نمایید.

خلاصه

اگر موفق نشدید که باسلوق را درست کنید، کافیه از سایت معتبر طلوع پخش اقدام به خرید باسلوق کنید تا برای شما به بهترین شکل ارسال گردد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا