اخباربانک و بیمهصنعت و معدنویژه ها

افزایش سقف تسهیلات صندوق حمایت از صنایع پیشرفته

به گزارش صنعت کار –  محسن نادری منش مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در نشست با خبرنگاران گفت: صندوق حمایت از تسهیلات و توسعه صنایع پیشرفته پیش‌تر در حوزه‌های مختلف الکترونیک فعالیت می‌کرد که با همکاری دولت، مجلس و وزارت صمت سایر صنایع مانند فناوری‌های زیستی، سامانه‌های هوشمند، فناوری نانو، تجهیزات پیشرفته پزشکی و هوا و فضا نیز به آن پیوستند.
وی افزود: سرمایه این صندوق بیش از ۱۰ برابر افزایش یافته طوری که در حال حاضر هزار و دویست میلیارد تومان سرمایه دارد و در تلاش هستیم این سرمایه را برای حمایت از صنایع به ۵ هزار میلیارد تومان برسانیم.
وی ادامه داد: حمایت‌های این صندوق شامل ۳ رکن تسهیلات، ضمانت نامه‌ها و سرمایه گذاری خطرپذیر است و به عنوان صندوقی دولتی از بنگاه‌های خصوصی حمایت می‌کند.
مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته گفت: از بنگاه‌های در حال رشد که مشکلاتی از جمله انتقال دانش، نمونه سازی ها، تولید انبوه، شرکت در نمایشگاه ها، فعالیت‌های آموزشی و دیگر دغدغه‌هایی که دارند، با بررسی مشکلات در صندوق و طراحی برنامه مدون حمایت می‌کنیم.
نادری منش با اشاره به اینکه نرخ تسهیلات ما بر اساس مصوبات نسبت به نرخی که شورای اعتبار اعلام می‌کند بین ۸ الی ۲۰ درصد است، گفت: با در نظر گرفتن یک دوره تنفس ۶ ماهه، سرمایه در گردش ۱۸ الی ۲۰ ماهه اعطا می‌شود.
وی افزود: سال گذشته حدود ۳هزار میلیارد تومان در صندوق‌های خطرپذیر در اختیار متقاضیان قرار گرفت و امیدواریم این نرخ به ۵ هزار میلیارد تومان برسد.
مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته با بیان اینکه در حال حاضر ۳ صندوق در حال راه اندازی است، گفت: ضمانت نامه‌هایی که در اختیار صنایع قرارمی گیرد ۱۰۰ میلیارد تومان است.
نادری منش افزود: سال گذشته ۵ هزار متقاضی گرفتن تسهیلات مختلف وجود داشت بنابر این افزایش سرمایه صندوق می‌تواند پاسخگویی به متقاضیان را فراهم کند.
وی ادامه داد: با همکاری سایر صندوق‌ها از جمله صندوق‌های نوآوری و شکوفایی امسال ۲ صندوق فرابورس، یک صندوق در حوزه صنایع الکترونیک به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان، صنایع با فناوری بالا (های تک) ۳۵۰ میلیارد تومان و صندوقی با همکاری ایمیدرو برای هوشمندسازی معادن با حدود هزار میلیارد تومان ایجاد شد.
وی گفت: ما در اعطای تسهیلات رشدی ۳ برابری داشتیم و از اعطای تسهیلات به تهران ۲۰ درصد کم و در مقابل به استان‌ها اضافه کردیم؛ استان‌های خراسان رضوی، فارس، یزد و آذربایجان شرقی بیشترین تسهیلات را دریافت نموده اند.
رئیس صندوق حمایت از صنایع پیشرفته افزود: تا ۳ سال پیش تقاضا‌ها معطوف به تهران بود و برای آن که بتوانیم استان‌های مختلف را هم فعال کنیم، نمایندگی‌های استان‌ها فعال شد؛ در حال حاضر در ۱۱ استان نمایندگی فعال داریم و بر اساس ظرفیت‌های هر استان صنایع پیشرفته شان را توسعه می‌دهیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا