اخبارصنعت و معدنویژه ها

پلمب یکی از سالن های تولیدی کارخانه داروگر باز شد

به گزارش صنعت کار –  «علی خدایی» روز چهارشنبه اظهار داشت: امروز جلسه ای در کنار درب شرکت داروگر برگزار شد و مشکلات این شرکت مورد بررسی قرار گرفت.

پلمب یکی از سالن های تولیدی کارخانه داروگر باز شد

 

وی افزود: از یک سو کارفرما ادعا می کند که در مواردی پرداخت های مالیاتی را انجام داده و مشکل به خاطر ارزش افزوده است و حساب ها و اموالش بلوکه شده است، در حالی که سازمان امور مالیاتی اعلام کرده است که این کارخانه مشکل مالیاتی دارد اما با این حال سازمان مالیاتی به دنبال فشار به بخش تولید نیست.

نماینده جامعه کارگری با بیان اینکه نمایندگان کارگری به دنبال راستی آزمایی بین صحبت های مدیرعامل کارخانه با سازمان مالیاتی نیستند، گفت: ما در تلاش هستیم تا خط تولید نخوابد و کارگری بیکار نشود.

وی افزود: نباید مشکلات مدیران کارخانه ها با نهادها منجر به تعطیلی کارخانه ها و بیکار شدن کارگرها شود، این در حالی است که توسط کارخانه داروگر بیش از هشت هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم کار می کردند که اکنون به حدود ۱۰۰ نفر رسیده است.

خدایی تاکید کرد: تعدادی از کارگران اخراج شده و تعدادی از کارگران که مانده اند حدود چهار ماه حقوق نگرفته و بیمه آنها پرداخت نشده است.

وی به میانجی گری نهادهای مربوطه در رفع مشکلات جامعه تولید تاکید کرد و گفت: اگر این کارخانه تخلف مالیاتی داشته و یک دهه مالیات پرداخت نکرده است، آیا نهادی امکان داوری و رسیدگی به این اختلاف را در این مدت زمان نداشته است؟

نماینده جامعه کارگری ادامه‌داد: مالک این کارخانه امکان مالی خوبی برای پرداخت دارد، اکنون اموال شخصی او بلوکه شده است. باید این مشکلات زودتر از این مورد بررسی قرار می گرفت.

وی تاکید کرد: کارفرما خواهان این است که یک حساب را زیر نظر دادگستری باز کند و بر اساس آن خرید مواد اولیه و پرداخت حقوق کارگران را انجام دهد، ضمن اینکه این موضوع در جلسه ستاد تسهیل استان مصوب شده بود اما اجرا نشده است.

خدایی عنوان کرد: باید با رفع موانع تولید، مشکلات این کارخانه نیز بررسی شود تا با باز شدن خط های تولید دیگر شاهد بازگشت کارگران به کارخانه باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا