اخباربرترصنعت و معدنویژه ها

لطیفی آب پاکی را روی دست نیروهای شرکتی ریخت/ دولت مخالفِ طرح ساماندهی‌ست؟

به گزارش صنعت کار –  رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور دیروز سه‌شنبه ۹ خرداد با حضور در مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری به برخی سوالات شهروندان پاسخ داد. لطیفی در پاسخ به تماسی درباره شرکتهای پیمانکاری و جزئیات استخدام نیروهای شرکتی تحصیلکرده توضیح داد: دولت برای استخدام نیروهای شرکتی ایثارگر تلاش‌های خوبی انجام داده است اما جذب نیرو در دستگاه‌ها باید با آزمون و متناسب با نیازهای آن صورت گیرد.

به این ترتیب، رئیس سازمان امور استخدامی، جذب نیروهای شرکتی را به برگزاری آزمون منوط دانسته است؛ این در حالیست که براساس طرح ساماندهی استخدام که در مجلس در حال رفع ابهام است، همه شرکتی‌ها در نهادهای دولتی و عمومی با بیش از دو سال سابقه، قرارداد مستقیم و استخدام می‌شوند.

به گفته محمدزاده، یک پرستار شرکتی، سخنان اخیر لطیفی به معنای به رسمیت نشناختن طرح ساماندهی‌ست و این پیام را می‌رساند که دولت با طرح ساماندهی و حذف پیمانکاران مخالف است.

این پرستار با بیان اینکه «کدام آزمون؟ منظورشان چه آزمونی‌ست، ما سال‌ها زحمت کشیده‌ایم و با حداقل حقوق ساخته‌ایم، حالا حرف از آزمون به میان می‌آورند؟» اضافه می‌کند: بخش عمده‌ای از وظایف درمانی کشور برعهده‌ی نیروهای شرکتی‌ست در سایر نهادها هم اوضاع به همین ترتیب است؛ وقتِ کار کردن و زحمت کشیدن ما به درد می‌خوریم و بار بر دوش‌مان می‌گذارند، وقت استخدام و امنیت داشتن که می‌رسد، ما رد صلاحیت می‌شویم و نیاز به آزمون داریم؟!

این پرستار تاکید می‌کند: نیروهای شرکتی نهادها به چیزی کمتر از تبدیل وضعیت و حذف کامل پیمانکاران رضایت نمی‌دهند و دولت موضع خود را شفاف و روشن در قبال طرح ساماندهی مشخص کند؛ آقای لطیفی هر بار آب پاکی را روی دست نیروهای زحمتکش نهادها می‌ریزد و هر بار نمایندگان مجلس اطمینان می‌دهند که طرح تصویب می‌شود، کدام را باور کنیم؟!

ایلنا

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا