اخباربرترصنعت و معدنویژه ها

مرکز آمار: رکورد اشتغال در صنعت کشور در سال ۱۴۰۱ شکسته شد

به گزارش صنعت کار –  مرکز آمار ایران تعداد شاغلان در کشور را در سه بخش کشاورزی، خدمات و صنعت تهیه و منتشر می‌کند. بر اساس جدیدترین گزارش مرکز آمار، در سال ۱۴۰۱ بالاترین رکورد تعداد شاغلان کشور در گروه صنعت ثبت شده است.

بررسی آمار نیروی کار که توسط مرکز آمار ایران منتشر شده است نشان می‌دهد، در سال ۱۴۰۱ اشتغال در بخش صنعت کشور به ۷ میلیون و ۹۶۳ هزار نفر بالغ شده است.

این رقم، بالاترین میزان اشتغال در بخش صنعت کشور از سال ۱۳۸۴ بدین سو است. در سال پایانی عملکرد دولت دوازدهم، میزان اشتغال در بخش صنعت کشور ۷ میلیون و ۷۵۱ هزار نفر بود. در ۸ سال دولت‌های یازدهم و دوازدهم، متوسط سالانه اشتغال در بخش صنعت کشور ۷ میلیون و ۴۳۴ هزار نفر بود در حالی که در ۲ سال اول دولت سیزدهم متوسط سالانه اشتغال در بخش صنعت کشور ۷ میلیون و ۹۴۶ هزار نفر بوده که رشد ۷ درصدی در همین ۲ سال را نشان می‌دهد.

سیاست‌های وزارت صمت دولت سیزدهم در رفع مشکلات واحدهای تولیدی فعال برای توسعه، مدیریت واردات کالاهای دارای تولید داخل، احیای واحدهای راکد و نیمه‌تعطیل، تأمین مالی زنجیره‌ای صنایع و تولیدکنندگان و توسعه صادرات به‌ویژه به کشورهای همسایه، تأثیر قابل توجهی در رونق گرفتن بخش صنعت کشور و بهبود اشتغال در این بخش داشته است. از ابتدای دولت سیزدهم بیش از ۴ هزار واحد راکد و نیمه‌تعطیل احیا شده است. رشد بخش صنعت هم پس از سال‌ها در سال گذشته دورقمی شد و سرمایه‌گذاری در ماشین‌آلات هم رکورد جدیدی را ثبت کرد.

تسهیل صدور مجوز کسب‌وکارها هم عامل دیگری در رونق گرفتن بخش صنعت کشور در دو سال اخیر بوده است.

در گزارش مرکز آمار کل اشتغال به سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات تقسیم شده است و این رقم مربوط به کلیه فعالیت‌های بخش صنعت بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا