اخباربانک و بیمهراه و ساختمانویژه ها

موافقت بانک مرکزی با کاهش نرخ سود وام نهضت ملی مسکن

به گزارش صنعت کار –  مهرداد بذرپاش با یادآوری این‌که در نهضت ملی مسکن تسهیلات 550 میلیون تومانی تصویب و ابلاغ شد، اظهار کرد: هدف‌گذاری بعدی ما کاهش نرخ سود و پلکانی کردن آن است که اکنون از سوی بانک مرکزی پذیرفته شده؛ اما هنوز ناکافی است و باید نرخ را کم کنیم.

وی ادامه داد:  در حوزه بافت فرسوده همین مبلغ در نظر گرفته شده اما سعی داریم از منابع موجود، سرمایه صندوق ملی مسکن را افزایش دهیم تا آن پشتوانه‌ای شود که بتوانیم یارانه سود تسهیلات بافت‌های فرسوده را تأمین کنیم.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: این کاری است که در حوزه مسکن روستایی نیز انجام داده‌ایم.

به گزارش تسنیم، 18 اسفندماه سال گذشته وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بهره‌برداری از 2200 واحد مسکن مهر شهر جدید هشتگرد درباره افزایش قیمت تمام شده قیمت نهضت ملی مسکن گفته بود: با روش‌های دیگری در حال حل مشکل افزایش قیمت تمام شده واحد‌های نهضت ملی مسکن هستیم تا آورده مردم کاهش پیدا کند.

بذرپاش یادآور شد:‌ نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن 23 درصد است که با تاکید رییس جمهوری مبنی بر بالا بودن آن، این سود کاهش می یابد.

وزیر راه و شهرسازی گفت:  2 روز قبل (16 اسفند 1401) در شورای پول و اعتبار جلسه ای برگزار شد که وزارت راه و شهرسازی طرح خود را درباره نرخ سود تسهیلات و کاهش آن ارائه کرد.

بذرپاش با بیان اینکه منتظر نظر کمیته مربوطه در رابطه با سود تسهیلات هستیم تاکید کرد: تا پایان سال کاهش نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن به جمع بندی نهایی می رسد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در قیمت تمام شده برای متقاضیان در آورده اولیه سختی‌هایی ایجاد شده و برای متقاضیانی که تحت پوششی نهادهای حمایتی هستند روش هایی برای کاهش قیمت تمام شده در نظر گرفته‌ایم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا