اخباربانک و بیمهصنعت و معدنویژه ها

وزارت کار اطلاعیه داد: اجرای مرحله جدید طرح کالابرگ از ۱۳ خرداد

به گزارش صنعت کار –  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد اجرای مرحله جدید طرح ملی کالابرگ الکترونیک اطلاعیه‌ای صادر و اعلام کرد که این مرحله از ۱۳ خرداد ماه سال‌جاری برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در دهک‌های اول تا سوم اجرایی می‌شود.

در متن این اطلاعیه آمده است: نظر به تعهد دولت مردمی برای حمایت از اقشار کم‌درآمد، اجرای مرحله جدید طرح ملی کالابرگ الکترونیک برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی (ره) و سازمان بهزیستی از ۱۳ خردادماه آغاز می‌شود و خانوارها می‌توانند یک ماه زودتر از واریز یارانه از اعتبار خود استفاده کنند.

در این مرحله به منظور حمایت از دهک‌های اول تا سوم، یارانه خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی (ره) و سازمان بهزیستی ۲۰ درصد افزایش می‌یابد و همه مشمولین طرح می‌توانند به صورت اختیاری از کالابرگ الکترونیکی استفاده کنند.

در این طرح کارت جدیدی صادر نمی‌شود، همه کارت‌های بانکی به نام سرپرست خانوار در طرح کالابرگ الکترونیک قابل استفاده است و شرط استفاده از افزایش اعتبار کالابرگ، خرید بیش از ۷۰ درصد یارانه معادل ۳۲۰ هزار تومان به ازای هر نفر است.

شیر کم‌چرب بطری، پنیر، تخم مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات، قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله، ۱۱ قلم کالای اساسی در طرح ملّی کالابرگ الکترونیک است.

۶ فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ در این طرح مشارکت دارند و در شهرها و روستاهای کوچک نیز برای فروشندگان بارکدخوان نصب می‌شود تا دسترسی مردم و امکان بهره‌مندی عمومی از کالابرگ الکترونیکی فراهم شود.

همه خانوارهای مشمول دریافت یارانه می‌توانند با نصب برنامه شبکه ملی اعتبار «شما» و یا شماره‌گیری #۱۴۶۳*۵۰۰* از باقی‌مانده اعتبار خود مطلع شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا