اخباربرگزیدهگوناگونویژه ها

رونق عرضه برق در معاملات بورس انرژی

به گزارش صنعت کار، این بورس در هفته آخر دی ماه ۱۳۹۸ شاهد عرضه پر حجم انواع فرآورده و حامل های انرژی در رینگ های داخلی و صادراتی خود بود.

تجار و معامله گران این بازار در هفته کاری منتهی به پایان روز چهارشنبه ۲۵ دی ماه جاری ۲۲۸ هزار و ۶۴۴ تن انواع فرآورده‌های نفتی و هیدروکربوری را معامله کردند که ارزشی بالغ بر ۱۵ هزار و ۸۳۵ میلیارد ریال را برای این معاملات در بازار متشکل و تحت نظارت بورس انرژی ایران رقم زد.

از این حجم از معاملات بالغ بر ۱۹۰ هزار و ۷۳۵ تن انواع فراورده های نفتی شامل بنزین، گازوئیل، نفت سفید و سایر فرآورده های هیدروکربوری در رینگ صادراتی بورس انرژی ایران به مقاصد دریایی و خشکی خارجی معامله شده است که ارزشی بالغ بر ۱۴ هزار و ۱۱۱ میلیارد ریال را برای این بازار بر جای گذاشت.

در رینگ فروش داخلی محصولات هیدروکربوری بورس انرژی ایران نیز در هفته ای که گذشت برابر با ۳۷ هزار و ۹۰۹ تن انواع حامل‌های انرژی به ارزش یک هزار و ۷۲۴ میلیارد ریال خرید و فروش شده است.

گفتنی است در هفته سوم دی ماه امسال نیز بورس انرژی ایران در رویدادی کم نظیر با بر جا گذاشتن حجم معاملاتی بالغ بر ۲۷۷ هزار و ۴۱۸ تن انواع فرآورده نفتی به ارزش ۱۷ هزار و ۳۸۷ میلیارد ریال به تعطیلات آخر هفته رفته بود.

به این ترتیب با پایان معاملات رسمی بورس انرژی ایران در هفته جاری ، ارزش کل معاملات بورس انرژی ایران در رینگ صادراتی این بازار برای بازه زمانی ۱۰ ماهه امسال ، رقمی در حدود دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار است.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا