اخباربرگزیدهصنعت و معدنویژه ها

برگزاری مجمع عمومی طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران

به گزارش صنعت کار، در این مجمع که به ریاست معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، نمایندگان سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، راه و شهرسازی، نیرو و جهاد کشاورزی به‌عنوان صاحبان سهام این سازمان حضور داشتند.

در این نشست، معاون وزیر و رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به ارائه گزارش عملکرد طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال 1397 این سازمان در شاخص‌های عملکردی، اعتبارات و بودجه، اقدامات نرم افزاری و حمایتی، توسعه صنایع کوچک، تکمیل زیرساخت‌ها و … پرداخت و به سئوالات سهامداران پاسخ داد. همچنین موارد مطرح ‌شده در نشست، با تأیید و رأی اعتماد سهامداران به تصویب رسید.

سازمان حسابرسی نیز در بخش دیگر این نشست، به ارائه گزارش صورت‌های مالی طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سال گذشته پرداخت که عملکرد مالی و جریان‌های نقدی آن از تمام جنبه‌های بااهمیت و طبق استانداردهای حسابداری، “مطلوب” و مورد تأیید قرار گرفت.

طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال 1397 سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران مشتمل بر 9 طرح ملی است که از مجموع 678 میلیارد ریال اعتبار مصوب، معادل 62 درصد آن به مبلغ 419 میلیارد ریال تخصیص و 100 درصد این مبلغ نیز جذب شده است.

کمک به تکمیل و ایجاد تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک‌های صنعتی، ایجاد 7 شهرک فنآوری، ایجاد مراکز خدمات فنآوری و کسب و کار، کمک به نوسازی و تجدید ساختار صنایع، کمک‌های فنی و اعتباری به صنایع کوچک و متوسط، کمک‌های فنی و اعتباری به صنایع لبنی، طرح کمک به توسعه خوشه‌های صنعتی، کمک به ایجاد زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی و کمک به ایجاد و توسعه زیرساخت‌های جاسک تا گواتر، از جمله طرح‌های ملی تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال 1397 سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است.

شایان ذکر است، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن هم‌اینک با دارا بودن 499 شهرک و 319 ناحیه صنعتی و 3 منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، 65 شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، 6 شهرک فنآوری، 37 مرکز خدمات فنآوری و کسب و کار، 2 مجتمع فنآوری اطلاعات و خدمات نرم‌افزاری، 81 هزار و 33 قرارداد منعقده و بهره‌برداری از 44 هزار و 899 واحد صنعتی و 2 هزار و 987 واحد کارگاهی، موجبات اشتغال مستقیم 904 هزار و 537 نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

منبع: شاتا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا