اخباربرترصنعت و معدنویژه ها

۲۷۰ میلیارد تومان پاداش همکاری با صنعت برق برای ۱۳ کارخانه بزرگ اصفهان

به گزارش صنعت کار – سعید محسنی افزود: این پاداش به میزان کاهش مصرف در ساعت های اوج ‌بار منظور شده است و در سال جاری معادل آن از هزینه قبض برق این صنایع و کارخانه ها، کسر خواهد شد.

وی با بیان اینکه این عدد مختص صنایع بزرگ استان است که با شرکت برق منطقه ای همکاری داشتند، اظهار داشت: برخی از صنایع بزرگ استان نیز این موضوع را رعایت نکردند و برای آنها جریمه در نظر گرفته شده است.

محسنی با اشاره به اینکه طرح کاهش مصرف برق در زمان های اوج بار از ۱۵ خرداد هر سال آغاز می شود و تا پایان شهریور ادامه دارد، اضافه کرد: در این طرح بر اساس الگوهای تعیین شده برای مشترکانی که با صنعت برق همکاری داشته باشند پاداش و تخفیف اعمال می‌شود.

وی، هدف از اجرای این طرح ها را تامین برق پایدار برای مشترکان و بخش‌های تولیدی دانست و خاطرنشان کرد: صنایع مطابق با فرآیند تولید و میزان انرژی مورد نیاز، بار مصرفی خود را به ساعت های غیر پیک منتقل می‌کنند.

محسنی با بیان اینکه مدیریت برق ۴۸ کارخانه‌ و صنعت بزرگ استان که مصرف برق آنها از هفت مگاوات بیشتر است به عهده شرکت برق منطقه ای اصفهان است، گفت: امسال تمهیدات ویژه ای برای مدیریت و تامین برق این صنایع در فصل تابستان در نظر گرفته شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای اصفهان با اشاره به اینکه با مدیریت صورت گرفته تاکنون برق کارخانه های فولاد استان قطع نشده است، تصریح کرد: میزان برق تحویلی به صنایع فولاد استان اصفهان در یک ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: میزان مصرف برق صنایع فولادی استان از ساعت ۱۱ صبح تا پس از غروب آفتاب کاهش می‌یابد و در حد تعیین شده مدیریت می شود.

محسنی اظهار امیدواری کرد که همکاری صنایع بزرگ با صنعت برق تداوم داشته باشد تا بتوان برق پایدار را برای همه تامین کرد.

اصفهان با بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ، صنعتی ‌ترین استان کشور بشمار می‌آید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا