اخباربرترصنعت و معدنویژه ها

عملیات اکتشافی گوهرسنگ در ۱۱ استان/ برگزاری نخستین مسابقات ملی آزاد مهارت گوهرتراشی

مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور گفت: عملیات اکتشافی گوهرسنگ در ۱۱ استان کشور به‌منظور توسعه این صنعت در حال اجراست.

به گزارش صنعت کار – «ابومحمد هاشمی» روز دوشنبه  اظهار داشت: طرح ملی توسعه سنگ گوهرسنگ از ۲ سال پیش ابلاغ شده است. در همین راستا مباحث مربوط به اکتشاف گوهرسنگ ها و آموزش تراش بازار محور، حضور در نمایشگاه های داخلی و فعالیت های پژوهشی و دانشی پیگیری می شود.

وی افزود: یکی از دستاوردهای این طرح، عملیات اکتشافی و طرح های پژوهشی است و اکنون در حال طرح های مطالعاتی برای به‌سازی فیروزه‌های ایران هستیم.

هاشمی ادامه‌داد: در جنوب استان کرمان موضوع مطالعاتی گارنت دمانتویید (یکی از گونه‌های کمیاب سنگ) است که باید از این ظرفیت بهره برد.

مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور با بیان اینکه آموزش های گوهرتراشی به متقاضیان ارائه می شود، گفت: ۲ هزار نفر آموزش های مهارتی گوهرتراشی را سپری کرده اند که ۵۰ درصد آموزش‌دیدگان جذب بازار کار می‌شوند.

وی عنوان‌کرد: کارآموزان اکنون در کارگاه‌های خانگی یا گروهی فعال هستند که این افراد برای سرمایه در گردش، تجهیز کارگاه ها و تهیه مواد لازم از طریق صندوق بیمه سرمایه گذاری معادن تسهیلات دریافت کرده اند.

هاشمی از برگزاری نخستین دوره مسابقات ملی آزاد مهارت گوهرتراشی خبر داد و گفت: با همکاری سازمان فنی و حرفه ای این دوره از مسابقات از ۹ تا ۱۱ آبان ماه امسال در شهرستان فردوس استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

وی بیان‌داشت: زمان ارسال آثار در رشته های فست با دستگاه فست، رشته دامله و رشته کاروینگ تا پایان شهریورماه امسال است. همچنین داوری آثار و اعلام برندگان انتخابی مرحله مقدماتی آخر مهرماه ۱۴۰۲ خواهد بود.

مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور خاطرنشان‌کرد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) مراجعه کنند.

عملیات اکتشافی گوهرسنگ در ۱۱ استان/ برگزاری نخستین مسابقات ملی آزاد مهارت گوهرتراشی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا