اخباربانک و بیمهویژه ها

مدیر عامل کارگزاری بانک صادرات: نقش آموزش در حرکت نقدینگی از بازار‌های سفته بازی به بازار سرمایه و تولید اساسی است

مدیر عامل کارگزاری بانک صادرات گفت: بزرگ‌ترین پروژه آموزشی در تاریخ بازار سرمایه ویژه پرسنل بانک صادرات برگزار شده که می‌تواند نقش اساسی در حرکت نقدینگی از بازار‌های سفته بازی به بازار سرمایه و تولید ایفا کند.

به گزارش صنعت کار، مدیر عامل کارگزاری بانک صادرات گفت: آموزش نقش اساسی در حرکت نقدینگی از بازار‌های سفته بازی به بازار سرمایه و تولید دارد، چرا که در بازار‌های سفته بازی آموزش کامل و کافی وجود ندارد. اما کسی که با دانش در بازار سرمایه، سرمایه گذاری می‌کند می‌تواند هیجانات خود را کنترل کند و می‌تواند پرتفوی خود را مدیریت کند.

سید هادی ابطحی مدیر عامل کارگزاری بانک صادرات گفت: بزرگ‌ترین پروژه آموزشی در تاریخ بازار سرمایه ویژه پرسنل بانک صادرات برگزار شده است. این دوره اموزشی توسط بانک صادرات و کانون کارگزاران و کارگزاری بانک صادرات برگزار می‌شود.

وی افزود: این دوره اموزشی وسعت زیادی از نظر جغرفیایی دارد و ۲۰۰۰ شعبه بانک صادرات درگیر آموزش می‌شوند و این موضوع وسعت آموزش بازار سرمایه را افزایش می‌دهد. زیر ساخت‌ ای تی به صورت تعاملی فراهم شده است و نو آوری خوبی در این زمینه انجام گرفته است. بانک صادرات قصد دارد موضوع آموزش را در اولویت قرار دهد و این موضوع اهمیت زیادی دارد و در سر فصل اصلی آموزش موضوعات مهمی قرار گرفته است و گواهی نامه در این دوره‌ها صادر می‌شود. هرایستگاه بانک صادرات به یک شعبه معاملاتی تبدیل خواهد شد.

سید هادی ابطحی گفت: آموزش نقش اساسی در حرکت نقدینگی از بازار‌های سفته بازی به بازار سرمایه و تولید دارد، چرا که در بازار‌های سفته بازی آموزش کامل و کافی وجود ندارد. اما کسی که با دانش در بازار سرمایه، سرمایه گذاری می‌کند می‌تواند هیجانات خود را کنترل کند و می‌تواند پرتفوی خود را مدیریت کند. در این شرایط سرمایه گذار بازار سهام در کوتاه مدت و در بلند مدت در این بازار موفق خواهد شد. با استفاده از آموزش نفوذ بازار سرمایه در بین مردم افزایش خواهد یافت و حتی نقاط دوردست می‌توانند با استفاده از آموزش‌هایی که می‌بینند در این مناطق نیز سرمایه جدب بازار سهام شود.

در ادامه این نشست سید محمد یزدی خواه معاون بانکداری جامع بانک صادرات گفت: نقش اموزش در موفقیت افراد در بازار سرمایه مهم است و باید به این مهم توجه بیشتری داشته باشیم. متاسفانه اعتماد به بازار کاهش یافته است، زیرا افرادی که در گذشته به بازار ورود کرده بودند آموزش ندیده بودند. باشگاه مشتریان بانک صادرات نقش مهمی دارد تا افراد اموزش ببینند تا در معاملات خود موفق شوند.

در ادامه این نشست مسلم نیلچی معاونت آموزش کانون کارگزاران گفت: کانون ۲۰۰ عضو و ۱۱ هزار پرسنل دارد و افزایش سواد مالی در اقتصاد را بر عهده دارد. کانون در گواهی نامه‌های اموزشی نقش اساسی دارد و قرار است اموزش بورس در سر فصل مدارس قرار گیرید و کانون مهمترین مرکز اموزش بازار سرمایه است و کانون در این زمینه ۷ گواهی نامه کاربردی دارد که آخرین آن مدیریت ریسک است که گواهی نامه جدیدی را منتشر کرده است و یکی از ابزار‌های مدیریت ریسک اوراق مشتقه است که نیاز به آموزش تخصصی دارد.

منبع: موج

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا