اخبارراه و ساختمانویژه ها

دعوت از سرمایه گذاران برای توسعه حمل‌ونقل و تجهیزات

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی از حضور ۳۱۶ شرکت کننده بخش خصوصی و دولتی و مشارکت بیش از ۸۵ شرکت دانش بنیان و استارتاپ در هفتمین نمایشگاه حمل‌ونقل خبر داد و گفت: از تمام اقتصاددانان و فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دعوت می‌کنیم از این نمایشگاه بازدید کنند و سرمایه خود را وارد زمینه‌های توسعه حمل‌ونقل و تجهیزات کنند.

به گزارش صنعت کار – از وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی‌زاده درباره برگزاری هفتمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته و دستاوردهای این نمایشگاه توضیح داد: این نمایشگاه با شعار حمل و نقل هوشمند، ترانزیت و توسعه اقتصادی بزرگ‌ترین نمایشگاهی است که به‌صورت ترکیبی برگزار می‌شود و تولیدکنندگان و استفاده کنندگان را با هم آشنا می‌سازد.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: هفتمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته با حضور ۳۱۶ شرکت کننده بخش خصوصی و دولتی و مشارکت بیش از ۸۵ شرکت دانش بنیان و استارتاپ و نمایندگان خارجی برگزار خواهد شد.

به گفته افندی‌زاده، ۲۶ آذرماه به‌روز حمل‌ونقل نام‌گذاری شده است که به‌تدریج این روز به هفته حمل‌ونقل تبدیل شد که از ۲۶ آذر تا یکم دی ماه که روز راهدار است، ادامه دارد.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حمل‌ونقل به‌عنوان زیرساخت کشور نقش مهمی در تبادلات بین‌المللی ایفا می‌کند، افزود: این نمایشگاه رویدادی برای آشنایی با دستاوردهای پژوهشی و تکنولوژی‌های روز دنیا است.

وی ادامه‌داد: در این نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان و سایر شرکت‌های فعال در حوزه حمل و نقل، حاصل تلاش‌های خود را در زمینه مصالح، زیرساخت‌ها، تجهیزات و ماشین آلات را به نمایش می‌گذارند.

افندی‌زاده با تأکید بر اینکه امروز در زمینه‌های زیرساختی و نرم افزاری در حوزه حمل‌ونقل نیاز به تحول و نوآوری داریم، گفت: شرکت‌های دانش بنیان در چند سال اخیر در این زمینه تلاش کرده‌اند و آخرین فناوری‌های خود را در این نمایشگاه ارائه می‌کنند.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی یکی دیگر از حوزه‌های ارائه خدمات و محصولات در هفتمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته را محصولات صنعتی مورد استفاده در حوزه راهداری و راه‌سازی دانست که باید استاندارد آن‌ها تضمین شده و بازار آن‌ها فراهم شود.

وی افزود: نیازهای بخش دولتی در حوزه حمل‌ونقل در این نمایشگاه مطرح می‌شود تا شرکت‌های دانش بنیان بتوانند راهکارهای مؤثر و ظرفیت‌های خود را برای پاسخ‌گویی به این نیازها ارائه دهند.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: در این نمایشگاه میزگردهای تخصصی توسط مسئولان حمل‌ونقل کشور در حوزه‌های مختلف دریایی، ریلی، هوایی و جاده‌ای برگزار می‌شود تا هم نیازها و هم توانمندی‌ها و راهکارهای تأمین این نیازها مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

افندی‌زاده مهم‌ترین هدف این نمایشگاه را تبادل افکار در خصوص نیازها و توانمندی‌ها دانست و گفت: باید محافلی برای ارائه ایده‌ها و توانمندی‌های نخبگان فراهم شود و این نمایشگاه با برگزاری کارگاه‌های تخصصی این بستر را فراهم می‌کند.

وی یادآور شد: برپایی میز خدمت توسط شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته وزارت راه و شهرسازی به‌منظور تعامل با مردم از دیگر امکانات خوب این نمایشگاه است.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه استفاده از حمل‌ونقل هوشمند یکی از مباحث مطرح شده در سال‌های اخیر است، افزود: شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند ظرفیت‌های خود در حوزه ایجاد سیستم‌هایی که موجب ارتقا خدمات حمل‌ونقل می‌شود مثل ایمنی و… را در این نمایشگاه ارائه کنند.

افندی‌زاده نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته را حلقه تعامل و تبادل اطلاعات و خدمات دانست و گفت: ایجاد این ارتباط و حفظ آن می‌تواند منجر به انعقاد قراردادها و توافق‌نامه‌هایی مثبتی شود.

وی ابراز امیدواری کرد در این ۳ روز شاهد ثمرات مثبتی در هفته حمل‌ونقل از طریق این نمایشگاه برای مردم فعالان اقتصادی سرمایه‌گذاران، شرکت‌های دانش بنیان و… باشیم.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های بالای ایران در حوزه حمل و نقل توضیح داد: کشور ما یک چهارراه ترانزیتی است که با توجه به موقعیت استراتژیک و ظرفیت‌های بالای ترانزیتی می‌تواند با تکمیل تجهیزات در حوزه‌های نرم‌افزار و سخت‌افزاری، نقش خود را در منطقه تقویت کند.

افندی‌زاده بیان کرد: از تمام اقتصاددانان و فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دعوت می‌کنیم از این نمایشگاه بازدید کنند و سرمایه خود را وارد زمینه‌های توسعه حمل‌ونقل و تجهیزات کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا