اخبارراه و ساختمانویژه ها

سامانه جامع بندری در سال ۱۴۰۳ اجرایی می‌شود 

عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی از اجرایی‌سازی ۱۴ راهبرد بسیار مهم بندری و اقتصادی، در بنادر بازرگانی کشور در سال آینده خبر داد و گفت: سال آینده سامانه جامع بندری در سازمان بنادر و دریانوردی اجرایی خواهد شد.

به گزارش صنعت کار – از سازمان بنادر و دریانوردی، جلیل اسلامی در همایش مدیران این سازمان اطهار کرد: سال ۱۴۰۳، ضمن جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، رویکرد ما در این حوزه، به‌کارگیری مدل توسعه‌ای سرمایه‌گذاری کلان پروژه است و در این رویکرد امکان مدیریت سرمایه‌گذاری‌های کلان در قرارگاه‌های بزرگ را خواهیم داشت.

عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین از اجرایی شدن آیین‌نامه‌های جدید بندری از فروردین ماه ۱۴۰۳ خبر داد.

وی با بیان اینکه آخرین نظام تعرفه‌ای سازمان بنادر به سال ۸۲، برم‌ی گردد گفت: تدوین تعرفه‌گذاری جدید در بنادر حاکمیتی بعد از ۲۰ سال، یکی از راهبردهای مهم معاونت بندری و اقتصادی سازمان بنادرودریانوردی در سال آینده است که بسیار گسترده خواهد هم خواهد بود.

اسلامی، ساماندهی بنادر کوچک را نیز راهبرد دیگر سازمان بنادر برشمرد و تأکید کرد: ساماندهی و تعیین تکلیف بنادر کوچک، به‌عنوان یک برنامه اجرایی، در دستور کار جدی معاونت بندری قرار دارد.

معاون امور بندری و اقتصادی با بیان ساماندهی پایانه‌های تخصصی و کالاهای خطرناک در سال آتی، از پیگیری اجرای شهرهای لجستیک بندری در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گفته اسلامی موضوع ارتقای مهارت‌های حوزه نظارت و آموزش تخصصی نیز از دیکر دستورکارهای معاونت بندری است.

عضو هیئت عامل سازمان بنادرودریانوردی، توسعه دیپلماسی اقتصادی دریایی و بندری با رویکرد افزایش قراردادهای سه جانبه در کشورهای هدف را یکی دیگر از تکالیف و مأموریت‌های سازمان بنادر در سال آتی عنوان کرد.

اسلامی، همچنین کنترل سوانح بندری و افزایش ایمنی کار در بنادر و چاره‌اندیشی برای رفع چالش‌های تخلیه و بارگیری در بنادر شمالی را از دستورکارهای مهم سازمان برای سال آینده برشمرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا