اخباربرگزیدهصنعت و معدنویژه ها

تولید بیش از 305 هزارلیتر الکل در واحدهای تولیدی لرستان/ استقرار بازرسان مقیم در واحدهای تولید محصولات بهداشتی استان

به گزارش صنعت کار، محمدرضا صفی خانی ادامه داد: واحد سوم تولید الکل استان نیز در حال اخذ استانداردهای لازم بوده و امیدواریم هر چه سریعتر شاهد ورود آن به عرصه تولید باشیم.

وی عنوان کرد: عمده واحدهای صنعتی استان که قابلیت تولید مواد ضدعفونی کننده خصوصا ژل را دارا هستند پای کار آمده و تاکنون نیز 6 واحد تولیدی استان با تمام ظرفیت در حال تولید و عرضه محصولات مورد نیاز مردم هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آخرین وضعیت توزیع اقلام بهداشتی، افزود: مسئولیت توزیع اقلام بهداشتی بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است و ما نیز در کنار آنها هستیم تا شاهد کاهش مشکلات موجود در این عرصه باشیم.

صفی خانی گفت: در همین راستا با حضور نماینده استانداری لرستان، سازمان صنعت، معدن و تجارت، سایر دستگاه ها و با مدیریت معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کمیته ای تشکیل شده است.

وی بیان کرد: برای توزیع مناسب، با تصمیمات اتخاذ شده تنها در واحدهای تولیدی الکل استان، الکل به واحدهای تولیدی ژل ضدعفونی کننده، داروخانه ها و مراکز هدف علوم پزشکی هدایت می شود.

استقرار بازرسان در واحدهای تولید الکل لرستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: در همین راستا بازرس مقیم در کارخانه های الکل مستقر شده و به هیچ عنوان حواله به جز مراکز اشاره شده، برای سایرین صادر نخواهد شد و اجازه خروج داده نمی شود.

صفی خانی بیان کرد: در عین حال پس از توزیع اقلام بهداشتی توسط معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، حواله ها در اختیار معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت قرار می گیرد و بازرسان نظارت لازم را بر توزیع به صورت ویژه خواهند داشت.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش گفت: از هم استانی های لرستانی خواهشمندیم که به اندازه نیاز اقدام به خریداری اقلام بهداشتی کنند.

تلاش برای افزایش تولید ماسک در واحدهای تولیدی لرستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت تولید ماسک در لرستان، افزود: واحد تولیدی ماسک بروجرد استانداردهای لازم را اخذ کرده و با ظرفیت روزانه 6 هزار ماسک در حال تولید است.

صفی خانی گفت: از سوی دیگر شرکت نساجی بروجرد و چند واحد دیگر آمادگی خود را برای تولید ماسک اعلام و برای گرفتن استانداردهای لازم به معاونت غذا و دارو معرفی شده اند.

وی تاکید کرد: تولیدات خانگی و زیرپله ای ماسک دارای استاندارد لازم نیستند و از هم استانی های لرستانی خواهشمندیم تنها اقلام بهداشتی که دارانه پروانه بهداشتی هستند را تهیه کنند.

منبع: شاتا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا