اخباربرتربرگزیدهصنعت و معدن

نشست هم‌اندیشی توسعه صادرات خدمات ترانزیت، چالش‌ها و الزامات برگزار می شود

به گزارش صنعت کار، به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، سهراب سلیمی با بیان این مطلب، گفت: در راستای وظایف دفتر توسعه صادرات خدمات و محصولات دانش‌بنیان و به منظور یافتن راه حل مشکلات صادرکنندگان خدمات ترانزیت و شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی این دفتر نسبت به برگزاری نشست هم‌اندیشی توسعه صادرات خدمات ترانزیت، چالش‌ها و الزامات اقدام کرده است.

وی افزود: این جلسه با دعوت از مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی و سازمان‌های وابسته، شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی، انجمن‌ها و تشکل‌های صادراتی مرتبط با حوزه ترانزیت در ماه جاری برگزار می‌شود.

همچنین این نشست فرصت مناسبی را پیش روی فعالان حوزه ترانزیت قرار می‌دهد تا به افق‌های جدید تجارت و فرصت‌های ترانزیتی نوین، اندیشیده و با همتایان خود تشریک مساعی کنند.

سلیمی ضمن اشاره به اعمال تحریم‌های بین‌المللی سال‌های اخیر که باعث تأخیرات فراوان در ترانزیت کالا از مسیر ایران شده، بیان داشت: این موضوع و سایر مشکلات موجود در این حوزه موجب رویگردانی صاحبان کالا جهت عبور از ایران شده و کالاهای ترانزیتی آنها به رغم هزینه بیشتر و زمان طولانی‌تر به مسیرهای دیگر هدایت می‌شوند.

سرپرست دفتر توسعه صادرات خدمات و محصولات دانش‌بنیان، افزود: نشست هم‌اندیشی صادرات خدمات ترانزیت، طی روزهای آینده، در محل سازمان توسعه تجارت ایران و با حضور مدیران و مسئولان مرتبط این حوزه برگزار و نتایج آن، جهت اطلاع فعالان اقتصادی، در سایت این سازمان به نشانی WWW.TPO.IR قرار خواهد گرفت.

 

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا