اخبارنفت و پتروشیمی

تاج مشعل سکوی AB مجتمع ابوذر در خارک ساخته شد

به گزارش صنعت کار، علی‌اکبر دوستداری، معاون مجتمع دریایی ابوذر گفت: با توجه به پوسیدگی و تخریب شدید تاج قدیمی مشعل سکوی AB و خطر سقوط آن، همچنین زمان‌بر بودن سفارش خرید، پیشنهاد طراحی و ساخت تاج جدید مشعل از سوی واحد تعمیرات و نوسازی منطقه خارک ارائه شد که با توجه به توانمندی‌های منطقه و به‌منظور اتکا و استفاده از توان بالقوه نیروها و ظرفیت موجود در منطقه خارک، برنامه ساخت تاج جدید مشعل سکوی AB مجتمع دریایی ابوذر در دستور کار واحد نوسازی و تعمیرات منطقه قرار گرفت.

وی افزود: پس از تهیه نقشه مورد نیاز و با استفاده از کالا و اقلام موجود در منطقه، ساخت این تاج در مدت زمان کمتر از یک هفته با رعایت همه اصول فنی و مهندسی و نظارت‌های تخصصی واحدهای مرتبط با دقت و موفقیت کامل انجام و پس از انتقال آن به سکو، عملیات تعویض تیپ قدیمی و جایگزینی تاج جدید مشعل آغاز شد.

کار برچیدن تاج قدیمی و نصب تاج جدید با همکاری شناور جرثقیل‌دار ماکان و با تلاش کارکنان سختکوش مجتمع دریایی ابوذر با موفقیت به پایان رسید و مشعل جدید سکوی AB ابوذر پس از ۱۱ ساعت تلاش مداوم روشن شد و در سرویس قرار گرفت. مواد به‌کار رفته در تاج جدید مشعل به‌طور کامل از موجودی کالای منطقه عملیاتی خارک بوده است.

منبع: شانا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا