اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

ترامپ دستور اضطراری را اعلام کرد

به گزارش صنعت کار، جنگ تجاری میان چین و امریکا بر حوزه های مختلف از جمله بخش معدن هر دو کشور اثر گذار بود. این در حالی است که چین در بسیاری از مواد و محصولات معدنی حرف اول را می زند.

در همین رابطه دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده ، برای گسترش صنعت معدن داخلی کشورش و کاهش وابستگی آن به چین برای مواد معدنی مهم ، یک وضعیت اضطراری ملی اعلام کرد..

در این زمینه دستورالعمل فرآیندی را برای وزارت کشور (DOI) برای تهیه برنامه ای جهت تأمین بودجه فرآوری مواد معدنی به عنوان یک موضوع امنیت ملی آغاز می کند.

DOI قادر خواهد بود از اختیارات خود بر اساس قانون تولید دفاع برای تأمین بودجه فرآوری مواد معدنی داخلی استفاده کند. قانون تولید دفاع امسال استناد شد تا دستور تولید تجهیزات پزشکی حیاتی را برای پاسخ به شیوع کرونا را در  ایالات متحده صادر کند. این قانون به دولت اجازه می دهد بدون توجه به ضرر و زیانی که برای مشاغل ایجاد شده ، مشاغل را برای اولویت بندی و قبول قرارداد برای موادی که برای امنیت ملی ضروری می دانند ، بپذیرد.

ترامپ در پیامی به كنگره آمریكا ضمیمه دستورالعمل اجرایی گفت: “یك آمریكای قدرتمند نمی تواند وابسته به واردات معادن خارجی از دشمنان خارجی باشد.”

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا