اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

تحقق برنامه طلایی ترکیه

به گزارش صنعت کار، در سال جاری ، لیر ترکیه به پایین ترین سطح سقوط کرده و به پایین ترین سطح رسیده است و بیش از 33 درصد در برابر دلار افت کرده است.  در نتیجه ، تورم در کشور همچنان در حال افزایش است و ترکها را مجبور می کند که به عنوان یک پناهگاه اقتصادی به طلا روی بیاورند.  بسیاری کالا را ایمن تر از پول در بانک می دانند و احتمال بازگشت سرمایه را دارند.

خزانه ملی در وضعیت نامطلوبی قرار دارد.  مقامات ترکیه طی 18 ماه گذشته 134 میلیارد دلار هزینه کردند ، در تلاش ناموفق برای تقویت لیر ، ذخایر ارزی این کشور را به شدت تخلیه کرد.  در همین حال ، قیمت طلا به بالاترین سطح رسیده است.

مانند سایر کشورهای تولید کننده طلا ، ترکیه مشتاق است که از رشد مداوم قیمت کالا استفاده کند – اما همچنین به اعتماد خود به واردات پایان دهد.  این فلز گرانبها و همچنین یک پناهگاه امن برای سرمایه گذاری ، هدیه ای محبوب در عروسی ها و مراسم دیگر است ، سنتی که باعث شده ترکیه پنجمین مصرف کننده این فلز گرانبها باشد.

براساس گزارش وزارت بازرگانی در ماه اکتبر ، واردات فلزات گرانبها از جمله طلا با 221 درصد افزایش به بیش از 3.5 میلیارد دلار رسید.

علاوه بر این ، بانک مرکزی ترکیه نیز به سرعت در حال خرید طلا بوده و امسال حدود 170 تن به ذخایر خود اضافه کرده است.

 

 عرضه و تقاضا

تطبیق بیشتر این تقاضا با عرضه تولید شده در داخل می تواند درآمد ملی را افزایش داده و پول صرف شده در واردات را کاهش دهد.  به همین دلیل ، فاتح دانمز وزیر انرژی و منابع طبیعی گفته است که دولت می خواهد در پنج سال آینده به 100 تن تولید سالانه طلا برسد.

ترکیه برای اولین بار در سال 2001 تولید طلا را آغاز کرد و حدود 1.4 تن تولید داشت.  سال گذشته این کشور 38 تن تولید کرد که رکورد بالایی بود.  و علیرغم همه گیری Covid-19 ، انتظار می رود هدف دولت برای رسیدن به 44-45 تن تولید طلا در سال 2020 محقق شود.

در طی چند دهه گذشته ، استخراج طلا در کشور افزایش یافته است ، عمده این امر به دلیل خصوصی سازی است .

طبق گفته رئیس انجمن معدنکاران طلای ترکیه ، صنعت استخراج طلای ترکیه در سه دهه گذشته 6 میلیارد دلار سرمایه گذاری در زمینه اکتشاف جذب کرده است.  در پانزده سال گذشته 33 کانسار استخراج طلا را کشف کرده است که 15 مورد از آنها اکنون در حال بهره برداری است.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا