اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

خط جدید اکسیژن و کوره ذوب 20 تنی شرکت آریان‎فولاد به بهره بردارى رسيد/ ٧٠ هزار ميليارد تومان به جيب چه كسى رفته است؟

به گزارش صنعت كار، بهمن قاسمی، مدیرعامل شرکت آریان‌فولاد در مراسم افتتاح این واحدها و در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: مجتمع آریان فولاد در دو زمین ۱۸۰ و ۲۰۰ هزار متری و یک زمین پشتیبانی ۴۵۰ هزار متری و 110 هزار متر مربع سالن تولید و با دو میلیون تن ظرفیت نوردی شامل ۵ خط نورد و ۲۴۰ هزار تن ظرفیت تولید شمش شامل دو خط میلگرد ۶۰۰ هزار تنی و دو خط مقاطع به ظرفیت ۳۰۰ و ۲۰۰ هزار تن، توانایی تولید انواع تیرآهن، نبشی، ناودانی، ریل و ورق تا عرض ۴۰ سانتی‌متر و انواع میلگرد و یک خط ذوب قوس‌الکتریکی  آلیاژی با ظرفیت ۱۲۰ هزار تن و دو خط ذوب القایی با ظرفیت ۱۲۰ هزار تن ( هر خط ۶۰ هزار تن ) و مجموعا ۲۴۰ هزار تن ذوب را دارد.
وی با اشاره به اینکه کلیه خطوط این شرکت غیر از کوره‌های القایی توسط کنسرسیومی از معتبرترین سازندگان جهان مانند توشیبا، نیپون‌استیل، پومنی، هیوندایی، SMS، زیمنس، هیتاچی، ABB، شینکو، میتسوبیشی، ساکایی و… به صورت انحصاری و سفارشی ساخته شده که در ایران نظیر ندارد، افزود: این تجهیزات باعث می‌شود محصولات این شرکت به دلیل استفاده از غلطک‌های “تنگستن کارباید” با بالاترین استانداردها و مناسب‌ترین قیمت‌ها در اختیار مصرف‌کننده نهایی قرار گرفته و رضایت مشتری‌های کاربلد را جلب كند، به‌طوری که آریان‌فولاد تقریبا هیچ مشتری عمومی و دولتی که کیفیت و قیمت مناسب کمتر که اولویت اول‌ آنهاست، ندارد و افتخار می‌کنیم انتخاب اول کسانی هستیم که از منافع خود دفاع می‌کنند و بابت خریدهای خود هزینه می‌كنند.
شایان ذکر است، این شرکت دارای یک خط اکسیژن‌پلنت با توانایی تولید 60 هزار تن اکسیژن مایع و نیتروژن و آرگون است.
قاسمی با اعلام این‌که آریان‌فولاد دارای یک خط ذوب قوس‌الکتریکی EBT دانیلی با ظرفیت ۵۰۰ هزار تن (کوره ۷۵ تن) وارد و در سایت خود موجود دارد که قادر به اجرای مستقل یا شراکت در مناطقی ‌است که زیرساخت‌های مورد نیاز مانند برق و مواداولیه را دارا باشند، اظهار امیدواری کرد که خط میلگرد ۶۰۰ هزار تنی که در مرحله تولید آزمایشی قرار دارد و سه کوره القایی ۵۰ تنی با ظرفیت حدود ۴۰۰ هزار تن نیز با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۵ درصد در اوایل تابستان سال آینده به بهره‌برداری برسند.
مدیرعامل شرکت آریان‌فولاد همچنین برخی از مشکلات و موانع پیش‌روی شرکت را یادآور شد و تصریح کرد که مهم‌ترین مشکل شرکت تهیه مواداولیه برای خطوط نورد و آهن‌اسفنجی برای خط ذوب است که امیدواریم با مساعدت‌های مسئولان رفع شده و ظرفیت تولید شرکت که هم اکنون با ظرفیت کمتر از ۳۰ درصد فعالیت می‌کند افزایش یافته و قادر به فعالیت با حداکثر ظرفیت باشد .

قاسمى همچنين در پاسخ به صنعت كار درباره تامين مواد اوليه، بيان كرد: ما به طور كلى مواد اوليه را از بورس تامين مى كنيم اما عرضه در بورس مهندسى است در نتيجه با شرايط بازار موافق نبوده و مشكلاتى را ايجاد مى كند زيرا مواد اوليه را شركت هاى بزرگ فولادى ٥٠ درصد ارزان تر از قيمت جهانى خريدارى مي كنند كه به نوعى تاراج منابع داخلى است. بيشتر مواد اوليه به واسطه ها داده مى شود و ٣٠ درصد رانت ايجاد شده و در نهايت مشخص نيست در ١٠ ماهه اخير حدود ٥٠ تا ٧٠ هزار مليليارد تومان به جيب چه كسانى رفته است.

وی هم‌چنین در ادامه از آمادگی این شرکت برای همکاری و مشارکت با فعالان حوزه صنایع فلزی و معدنی جهت ادغام با هدف افزایش بهره‌وری و توانمندی‌ها خبر داد.
قاسمی با اشاره به این‌که شرکت آریان‌فولاد اعتقاد دارد حداقل دستمزدهای تعیین‌شده از طرف شورایعالی کار بسیار ظالمانه و بی‌رحمانه پایین است، پیشنهاد کرد مانند کلیه کشورهای دنیا سطح دستمزد پایه با پولی بین‌المللی تعیین و مثلا حداقل با ۳۰۰ دلار پایه‌ریزی شود و در صورت تغییر قیمت به فوریت و هر ماه نسبت به تورم و افزایش نرخ دلار تعدیل مثبت شود.
وی معتقد است، این روش پرداخت باید شامل کلیه خدمات و قیمت‌ها مانند کرایه حمل و نقل و خرده‌فروشی و… شود و در نتیجه سطح معیشت به صورت منصفانه‌ای برقرار بماند و اینکه دائما استدلال می‌شود نماینده کارفرما با افزایش سطح دستمزد مخالفت می‌کند، قطعا استدلالی خلاف واقعیت و تهمتی غیرواقعی است. درنتيجه ما به عنوان ذره‌ای از دریای کارآفرینی و کارفرمایی به تعیین دستمزد پایه غیرمنصفانه و بسیار پایین و دون‌شان یک زحمتکش به نوبه خود اعتراض داشته و از سطح دستمزد پایه حداقل ۳۰۰ دلار و تعدیل ماهانه متناسب با تورم و تغییر قیمت دلار حمایت و پشتیبانی می‌کنیم.

گفتنی است، شرکت آریان‌فولاد در حال‌حاضر برای 900 نفر ایجاد اشتغال کرده که پیش‌بینی می‌شود درصورت فعالیت با ظرفیت مناسب، سطح اشتغال به دوهزار نفر افزایش یابد.

انتهاى پيام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا