اخباربانک و بیمهتاپویژه ها

گشایش های سیاسی-اقتصادی بورس را سبز پوش می کند

به گزارش خبرنگار صنعت کار، بازار ارز در یک سال گذشته با تنش های بی سابقه ای همراه بود که توانست بر تمامی حوزه های اقتصادی اثر گذار باشد. اما با قوت گرفتن مذاکرات، ارز نیز مسیر نزولی را در روند قیمتی خود انتخاب کرد.

ریزش قیمت دلار در روزهای اخیر رکود در بازارهای مختلف را به همراه داشت. به نوعی عرضه و تقاضا در انتظار نتایج اتفاقات سیاسی و مشخص شدن نرخ ارز هستند.

اما با این حال شوک ارزی می تواند بر اقتصاد تاثیر داشته باشد. در این باره حامد ستاک کارشناس بازار سرمایه به «صنعت کار» گفت: امروز دلار پس از چند روز کاهش، به کانال 22 هزار تومان وارد شد. اما اگر بخواهیم تاثیر این موضوع بر بازار سرمایه را بررسی کنیم باید گفت، بورس از شرکت های مختلفی تشکیل شده در نتیجه نمی توان یک گزاره کلی را برای آن بیان کرد. درواقع برخی شرکت ها در آمد ارزی دارند که کاهش نرخ ارز برای آنها اتفاق خوبی نخواهد بود. اما شرکت های دیگری هستند که هزینه های آنها ارزی است که در نتیجه کاهش قیمت ارز سودآوری آنها افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: اما شاید موضوع اصلی دلیل کاهش یا افزایش قیمت ارز باشد. درواقع این کاهش نرخ می تواند بر اساس گشایش فضای کسب و کار یا گشایش های سیاسی و اقتصادی باشد، که به طور کلی مورد دوم می تواند برای بازار سرمایه اتفاق خوبی باشد.

اما در این میان گمانه زنی هایی درباره شوک نرخ ارز به گوش می رسد. ستاک در این باره نیز بیان کرد: ریزش شدید نرخ ارز بسیار بعید است. اما اگر این اتفاق رخ دهد در کوتاه مدت چندان به نفع بازار سرمایه نخواهد بود، البته در نهایت بازار مسیر خود را پیدا خواهد کرد.

 

به گزارش صنعت کار، بدون شک کاهش یا افزایش نرخ ارز می تواند بر تصمیم سهامداران اثر گذار باشد. اما فراموش نکنیم بازار پس از هر اتفاقی مسیر خود را پیدا خواهد کرد.

 

 

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا